اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد تأکید کرد

لزوم دریافت مجوز از شهرداری برای انجام ساخت و ساز

خبرگزاری فارس: فرماندار اسدآباد گفت: مسئولان ادارات باید برای ساخت و ساز از شهرداری مجوز بگیرند در غیر این صورت خلاف قانون است.

لزوم دریافت مجوز از شهرداری برای انجام ساخت و ساز

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در برخی ادارات شهرستان ساخت و ساز بدون مجوز شهرداری انجام می‌شود، اظهار داشت: مسئولان ادارات باید کار ساخت و ساز را همانند دیگر شهروندان قانونی انجام دهند در غیر این صورت بدون مجوز شهرداری خلاف قانون است و باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رعایت قوانین جمهوری اسلامی، تصریح کرد: برخی مسئولان با نادیده گرفتن و بی‌توجهی به قوانین ساخت ‌و ‌ساز اذعان داشته‌اند که عدم رعایت قوانین از سوی مسئولان موجب می‌شود که مردم و جامعه نیز به قوانین بی‌تفاوت و بی‌توجه شوند و نباید دیگر از آنان توقع رعایت قوانین داشت.

فرماندار اسدآباد در ادامه با تأکید بر پرداخت مطالبات و عوارضات به شهرداری از سوی ادارات، گفت: شهرداری هم نهایت انعطاف و سهل‌گیری را نسبت به اداراتی که قوانین را رعایت و به موقع مطالبات را پرداخت می‌کنند، داشته باشد.

وی از شهرداری خواست با اجرای کارهای فرهنگی و تدوین کتابچه‌هایی دستورالعمل و قوانین شهرداری را به ادارات و شهروندان اطلاع‌رسانی کند.

شهردار اسدآباد هم با گله‌مندی از ادارات شهرستان اسدآباد در زمینه پرداخت عوارض و مطالبات به شهرداری و ساخت و ساز غیر مجاز، اظهار داشت: برخی مدیران بی‌ادبانه اخطارهای شهرداری را نادیده می‌گیرند و به آن بی‌توجه‌اند و این امر موجب فرهنگسازی نادرست در بین شهروندان می‌شود.

رحیم الوندی با بیان اینکه تخفیفات و معافیت عوارض شهرداری برای ادارات به جز آموزش و پرورش و حوزه علمیه ملغی شده است، گفت: معافیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در زمینه پرداخت عوارضات به شهرداری‌ها صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه پیام‌ نور، سپاه و نیروی انتظامی بدون مجوز شهرداری شروع به ساخت و ساز کرده‌اند، افزود: با توجه به خدمات رایگانی که شهرداری به جامعه و ادارات شهرستان می‌دهد، می‌طلبد که در پرداخت مطالبات شهرداری بهتر عمل کنند در صورتی که هیچ توجهی به این امور نمی‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز اسدآباد نیز از ساخت سوله ورزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این پروژه در سال 87 کلنگ‌زنی شده بود که ساخت ‌و ساز آن به سال 89 موکول شده است.

فرزاد راه‌پیما با بیان اینکه این سوله ورزشی در مساحت 2 هزار و 500 متر مربع در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد در حال ساخت است، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی سوله ورزشی تا مرحله بتون‌ریزی پیش رفته و تا 20 روز آینده تا 45 درصد پیشرفت خواهد داشت و امیدواریم تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

راه‌پیما با اشاره به اینکه براساس بخشنامه‌ای مراکز آموزش عالی از پرداخت عوارضات به شهرداری معاف هستند، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات ملی است از شهرداری تقاضا داریم اجازه دهند این امر ادامه یابد.

انتهای پیام/89008/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول