به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علی رضایی مدیر سامانه 137 شهرداری قزوین با تشریح عملکرد سامانه 137 شهرداری قزوین در آبان ماه سال جاری افزود: در این مدت از 2 هزار و 725 مورد تماس مردمی که با سامانه برقرار شده بود، کاربران اولیه به هزار و 178 مورد تماس مردمی توضیحات و راهنماییهای لازم را ارائه کردند و هزار و 547 مورد منجر به ثبت در سامانه و ابلاغ به واحدهای اجرایی شد.
رضایی در ادامه بیان کرد: در این مدت سازمان مدیریت پسماندها با 486، منطقه دو شهرداری با 372، منطقه یک شهرداری با 237، منطقه سه شهرداری با 167، سازمان پارکها و فضای سبز با 71، سازمان حمل و نقل و ترافیک با 65، سازمان اتوبوسرانی با 48، سازمان زیباسازی با 23 و معاونت فنی و عمرانی با 12 مورد تماس بیشترین تماس شهروندان را به خود اختصاص میدهند.
مدیر سامانه 137 شهرداری قزوین با بیان اینکه درخواستهای مردم با دورههای قبل از نظر محتوا تغییر چندانی نکرده است، گفت: در این مدت زمان نیاز به مرمت آسفالت معابر با 315، نظافت و جمعآوری زباله و ضایعات با 208، رفع آبگرفتگی و نیاز به تخلیه و لایروبی چاهها و جویها با 165، رفع سد معابر با 132، جدولگذاری و مرمت و ترمیم پلها و معابر با 113، ساخت و سازهای غیرمجاز با 84، جمع آوری خاک و نخاله از معابر با 53 و رسیدگی به امور پارکها با 47 مورد بیشترین خواسته شهروندان بوده است.
این مسئول ادامه داد: طی ارتباط تلفنی با شهروندان و نظرسنجی در ارتباط با میزان رضایتمندی آنان از عملکرد واحدهای اجرایی، سازمان مدیریت پسماندها با 78 درصد، منطقه دو با 72 درصد، منطقه سه با 71 درصد، سازمان زیباسازی با 66 درصد، منطقه یک با 51 درصد و سازمان پارکها و فضای سبز با 33 درصد به ترتیب بیشترین میزان رضایتمندی شهروندان را داشتند.
وی بیان کرد: شهروندان در این مدت 142 مورد عدم اقدام و انجام کار از سوی عوامل اجرایی را به سامانه 137 اعلام کردند که با اعزام ناظران به محل و بررسی میدانی در 68 مورد عملکرد سازمانها مورد تأئید و شهروندان توجیه و راهنمایی شدند و در 74 مورد حق با شهروندان بوده و گزارش واحدهای اجرایی صحیح نبود که مراتب به واحدهای مربوطه اعلام و تا رفع مورد در حال پیگیری میباشد.
رضایی افزود: افزایش آمار تماسها و همچنین تنوع و گسترش آن به سایر سازمانهای تابعه شهرداری نشان میدهد که اعتماد و اقبال عمومی به سامانه و عملکرد شهرداری روز به روز در حال افزایش میباشد و شهرداری مصمم است با رسیدگی جدی، دقیق و سریع به آن دسته از خواستههای معقول و منطقی مردم که قابلیت اجرا دارند این روند را تداوم و تکامل بخشد.
مدیر سامانه 137 شهرداری قزوین بیان کرد: در ماه گذشته بیشترین مشکل شهروندان گرفتگی جویها و کانالها و دهانه چاهها و پر شدن چاههای جمعآوری آبهای سطحی خصوصا در محلات پایین شهر و بافتهای فرسوده بود که عمدهترین علت آن مسدود شدن راههای عبور آب به وسیله ریختن زباله توسط شهروندان در آبراهها بوده است.
انتهای پیام/2667/غ