اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بیرجند:

روند صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری طولانی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر بیرجند گفت: روند صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری طولانی است که باید این روند اصلاح شود.

روند صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری طولانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا زنگویی دوشنبه‌شب در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: 90 درصد مراجعات به شهرداری در حوزه شهرسازی است که براساس اعداد و ارقام موجود روند رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه طولانی است که باید بتوان این امور را تسهیل کرد.

وی ادامه داد: طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی و اموری از این قبیل شاید تنها مربوط به عملکرد شهرداری نباشد و ارگان‌ها و سازمان‌های دیگری در طولانی شدن روند پرونده‌ها دخیل باشند که این کم‌کاری معمولا به حساب شهرداری گذاشته می‌شود.

رئیس شورای شهر بیرجند اضافه کرد: باید اشکالات این حوزه بررسی و برای رفع مشکلات موجود چاره‌اندیشی شود.

عباسعلی نیک یکی از اعضای شورای شهر بیرجند نیز در این جمع از طولانی شدن روند اجرایی برخی از پرونده‌ها در شهرداری مانند صدور پروانه ساخت و گرفتن پایان‌کار انتقاد کرد و افزود: شهروندان در این زمینه اعتراضاتی داشتند که باید شهرداری در این زمینه تمهیداتی را بیندیشد.

حسن خانزاد سرپرست شهرداری بیرجند نیز در این جلسه تصریح کرد: طولانی شدن روند رسیدگی به برخی از پرونده‌ها در شهرداری مورد پذیرش ما نیز هست که باید در گردش کار و روند صدور پروانه‌های ساختمانی بازنگری صورت گیرد که در این راستا جلساتی با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه یک بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به زحمات کارکنان شهرداری گفت: 86 درصد بودجه شهرداری در منطقه یک تا هم‌اکنون وصول شده است.

محمد براتی ادامه داد: وجود دو معضل در حال حاضر مجموعه شهرداری را با مشکل روبه رو کرده است که صدور سند برای املاک فاقد سند و دادن مهلت به مالک از جمله این مشکلات است که مدیر منطقه با چندین بار تمدید فرصت برای مالک اقدام می‌کند که این موضوع زمان‌بر است و نیاز به اصلاح دارد.

وی همچنین از صدور سند برای ملک تجاری موقت نیز به عنوان یکی از معضلات فراروی شهرداری یاد کرد.

انتهای پیام/690011/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول