اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

رسانه‎ها زمینه‏ساز حضور اجانب در کشورهای عقب‌ افتاده هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: امروز رسانه‎ها زمینه‎ساز حضور استکبار و اجانب در کشورهای عقب‌مانده هستند.

رسانه‎ها زمینه‏ساز حضور اجانب در کشورهای عقب‌ افتاده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‎الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم افتتاح پخش 20 ساعته رادیو زنجان ضمن تبریک به مناسبت 20 ساعته شدن رادیو زنجان اظهار داشت: این اقدام، کار بسیار سنگینی به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه رعایت محتوا در تولیدات برنامه‎های صدا و سیما نسبت به شکل آن از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مهم‏ترین رکن پس از آموزش‎ها در تولیدات و برنامه‏ها، فرهنگ‏سازی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ابر رسانه‎ها موضوعات مختلفی را به عنوان فرهنگ در جوامع مختلف جا انداخته‎اند، تصریح کرد: امروز رسانه‏ها زمینه‏ساز سلطه فرهنگی کشورهای بیگانه و اجانب به کشورهای عقب‌مانده و توسعه‌نیافته هستند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی، کشوری بدون ریشه، بدون هویت و با تفکر سلطه‎گری به شمار می‏رود، یادآور شد: این کشور تلاش می‏کند دنیا زیر سلطه آن قرار گیرد.

*استکبار جهانی ریشه فرهنگی ندارد

آیت‎الله خاتمی با تاکید بر اینکه گام نخست استکبار جهانی برای سلطه‏گری بر جهان فاصله انداختن در ریشه افراد است، اضافه کرد: کشور ایران با هویت قوی خود از ریشه غنی برخوردار بوده و فرهنگ دیرینه‎ای دارد.

وی ادامه داد: با ورود دین اسلام به ایران، غنای فرهنگی در این کشور ارتقا یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رادیو سهل‎الوصول بوده و همیشه در دسترس است، خاطرنشان کرد: این رسانه اثرگذاری بیشتری بر مردم دارد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سفر خود به استان خراسان‌شمالی 35 محور و سبک زندگی را بیان کرده‎اند، تصریح کرد: رادیو می‏تواند با پرداختن به این مقوله اثرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

آیت‏الله خاتمی همچنین به نوع گویش در رادیو و تلویزیون اشاره کرد و یادآور شد: باید گویش فارسی سلیس و آذری اصیل در برنامه‎ها رعایت شود.

وی اظهار داشت: زبان آذری استان زنجان غنی و قوی بوده و نیازی به استفاده از برخی از اصطلاحات نیست.

انتهای پیام/73006/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول