اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

روز دانشجو روز عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: شانزدهم آذر که به نام روز دانشجو ثبت شده روز عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی است.

روز دانشجو روز عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به مناسبت 16 آذر اظهار داشت: سال 1332 دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا به ایران و ادامه ارتباط ایران با انگلیس قیام کردند و سه تن از دانشجویان در این روز به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران نقاط قوت ما را هدف قرار می‌دهند و باید از این حوزه حفاظت کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه نقاط قوت ایران اسلامی ولایت و سرمایه اجتماعی است، افزود: امام راحل با تأسیس بسیج مستضعفین بنیان‌های ایران اسلامی را تقویت کردند و سرمایه اجتماعی یعنی اینکه مردم طرفدار نظام سیاسی خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای اینکه نظام اسلامی را ساقط کنند نقاط قوت این نظام یعنی ولایت فقیه و سرمایه اجتماعی آن را هدف قرار داده‌اند.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه همدان در ادامه به موضوع برگزاری مراسم روز دانشجو در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته با استفاده از تمام امکانات رسانه‌ای فضای دانشگاه‌ها را متشنج می‌کردند و نقاط قوت دانشگاه‌ها که پایگاه‌های علمی است را هدف قرار می‌دادند.

وی اضافه کرد: امروز با درایت نظام اسلامی و مسئولان دلسوز و با درک بالای دانشجویان روز 16 آذر به روز انزجار از استکبار تبدیل شده است.

زلفی‌گل در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای علمی اشاره کرد و گفت: شهدای علمی و خصوصاٌ هسته‌ای ایران هزینه استقلال و آقایی ایران اسلامی شدند.

وی در ادامه به نظام دو قطبی و فروپاشی کمونیسم و تلاش غرب برای تک قطبی کردن جهان اشاره کرد و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار کبیر آن جریان جدیدی به نام اسلام خواهی و استقلال طلبی در جهان ایجاد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: ایران اسلامی که قبل از انقلاب حتی قادر به تولید سیم خاردار هم نبود امروز در ابعاد گوناگون علمی پیشرفت کرده و وارد باشگاه هسته‌ای و فضایی جهان شده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی رتبه نخست علمی را در منطقه و رتبه شانزدهم را در جهان کسب و در علومی چون فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای و فضایی و ارسال ماهواره به فضا و تسلیحات دفاعی پیشرفت کرده و همین موضوع باعث عصبانیت دشمنان و ترور دانشمندان ایران شده است.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در سایه این همه پیشرفت ایران به الگوی جهان اسلام تبدیل شده است، اظهار داشت: جهان اسلام به این باور رسیده که برای کسب استقلال، آزادی و آقایی باید از الگوی ایران پیروی کنند.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما است که تمام قد در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و در دانشگاه‌ها هزاران احمدی‌روشن، علی‌محمدی و شهریاری را تربیت کنیم و اگر آنها ترور می‌شوند باید بدانیم که در جهش علمی موفق عمل کردیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در خصوص اینکه ایران اسلامی نیاز به چهار انقلاب سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی داشت، تاکید کرد: با رهبری امام راحل انقلاب سیاسی با موفقیت و سقوط رژیم طاغوتی انجام شد.

وی ادامه داد: در خصوص انقلاب علمی تاکنون موفق عمل کردیم ولی کافی نیست و تا تحقق سند چشم‌انداز، برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع علمی که خواست مقام معظم رهبری است راه زیادی داریم اما انقلاب علمی را خوب شروع کردیم.

زلفی‌گل همچنین به انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: آن فرهنگ ناسالم و غلط که از نظام دیکتاتوری و پادشاهی 2500 ساله به ما رسید را باید فراموش کنیم و یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را براساس قانون به تثبیت برسانیم.

وی با اشاره به انقلاب اقتصادی گفت: انقلاب اقتصادی در ایران باید دراز مدت باشد و بزرگترین معضل یعنی رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در اولویت امور اقتصادی مسئولان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال در جامعه این است که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به پروژه‌ای ملی تبدیل شود.

وی تأکید کرد: هر جایی که موضوعی به پروژه ملی تبدیل شد مثل جنگ تحمیلی، جهش علمی و سهمیه‌بندی سوخت موفق عمل کردیم.

زلفی‌گل در پایان گفت: یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که عدالت علمی را ایجاد کرده و هر کس به اندازه توان علمی خود از تحصیلات علمی بهره‌مند شده است.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول