اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

انقلاب فرهنگی مانع شیطنت استکبار در دانشگاه‌ها شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور به فرمان امام راحل مانع از آن شد که دانشگاه‌ها به اغراض شیطنت‌آلود دشمنان آلوده شوند.

انقلاب فرهنگی مانع شیطنت استکبار در دانشگاه‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در مراسم گرامیداشت 19 آذر روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب و در یک تاخت و تاز ظاهری و حقیقی دشمن سعی کرد دانشگاه‌ها و مدارس ما را مورد هجمه سنگین تهدیدات و اندیشه‌های مسموم خود قرار دهد که با درایت امام خمینی (ره) این حرکت در نطفه خفه شد و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در یک پالایش بعد از تعطیلاتی چند ساله توانستند حرکت انقلابی خود را باز یابند.

وی تصریح کرد:‌ به فرمان امام و تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در اوایل پیروزی انقلاب سعی شد برای مدتی کوتاه دانشگاه‌ها تعطیل باشند اما حضرت امام به سرعت خواستار همراهی این شورا در بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با رویکرد دینی و ارزشی شدند که به تدریج فضای کشور نیز به این سمت و سو تمایل پیدا کرد.

گنجی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس دین‌باوری جامعه اسلامی، صیانت از ارزش‌ها، پاسداری از دستاوردهای حاصل شده و همچنین در سالم‌سازی فضای علمی و دانشگاهی کشور موفق شد زمینه خوبی را برای فعالیت مجدد دانشگاه‌ها فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی شکل‌گیری این شورا را در خنثی کردن و دفع توطئه‌های مختلف فرهنگی و علمی ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ‌امروزه این شورا در یک ترکیب حقیقی با حضور اساتید و برجستگان کشور تصمیمات کارسازی را در حرکت‌های رو به جلو انجام می‌دهد و سعی دارد با یک تعریف و پیش‌بینی دقیق از ورود منحرفان و انسان‌های گرفتار شده در دام دشمنان به مراکز علمی، دانشگاهی خودداری کند.

وی با یادآوری اینکه ما امروز در یک تحول و تحرک واقعی به بینش اسلامی و گستردگی اندیشه‌های ارزشی نیاز داریم، بیان کرد: دشمنان ما امروز با گستردگی فتنه‌ها و توطئه‌ها در مراکز علمی، دانشگاهی، اجتماعی و خانوادگی ما سعی می‌کنند اختلال و دوگانگی حرکت و برنامه‌ریزی را شکل دهند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند اما غافل از اینکه در این حرکت دست آنها بیش از هر زمان دیگر رو شده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: نباید در این اوضاع و احوال تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی از تهدید فرهنگی دشمن غفلت کنیم چرا که آنها به صورت نرم و خزنده سعی می‌کنند ارزش‌ها و مبانی نسل آینده ما را زیر سؤال برده و یا سست و بی‌بنیان نشان دهند.

انتهای پیام/62006/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول