اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه:

دانشجویان افسران جبهه جنگ فرهنگی در مقابل تهاجم استکبار هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت حیدریه گفت: دانشگاه به منزله جنگ و دانشجویان افسران جبهه جنگ فرهنگی در مقابل تهاجم استکبار هستند.

دانشجویان افسران جبهه جنگ فرهنگی در مقابل تهاجم استکبار هستند

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر را که پیشتاز در نهضت اسلام و دانشجویان بودند اظهار داشت: این حادثه بعد از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 و سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به تهران و موج اعتراض دانشجویان رخ داد.

وی افزود: این حادثه نشان‌ از بیداری، احساس مسولیت و استکبار‌ستیزی دانشجویان مسلمان دارد؛ در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و دیگر موارد شاهد حضور پرشور دانشجویان بوده‌ایم.

شریعتی‌تبار دانشجویان را افسران جبهه جنگ در برابر استکبار توصیف کرد و گفت: امروز هم به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویان افسران جبهه جنگ فرهنگی در مقابل تهاجم استکبار هستند و شایسته است دانشجویان ما با روحیه آرمان‌گرایی بصیرت، احساس مسئولیت در برابر نظام و ملت با مجاهدت علمی و تقویت بنیه معنوی و علمی و دینی خود رسالت تاریخی این رسالت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید در راستای مصالح ملت، نظام اسلامی و مقابله با تهاجم جبهه استکبار و استعمار ایفای نقش کنند.

شریعتی‌تبار با بیان اینکه دانشجویان ما باید قدرت تحلیلگر و اهل سیاست باشند اذعان داشت: سیاست‌زدگی آفت جامعه است و قرار گرفتن در جریان‌های سیاسی بدون آگاهی سبب بیراهه رفتن و انحراف می‌شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: دانشجویان ما افسران و اساتید دانشگاه فرماندهان جنگ نرم هستند.

وی آسیب شبه‌آفرینی و شهوت‌گستری را از اهداف دشمن برای انحراف دانشگاه‌ها دانست و گفت: دشمن با ایجاد علامت سؤال و فراهم کردن زمینه‌های گناه و معصیت قصد دارد دانشجویان آرمان‌گرا و استقلال‌طلب را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

شریعتی‌تبار یادآور شد: انتظار جامعه از دانشجویان تلاش برای پیشرفت جامعه و تعمیق معرفت دینی است.

امام جمعه تربت‌حیدریه تصریح کرد: دانشجو آرمان‌گرا است و این آرمان‌گرایی سبب برکاتی می‌شود که هم می‌تواند در عرصه علمی و هم در عرصه معنوی رشد جامعه را سبب شود.

 وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان باید بصیرت‌افزایی و هوشیاری ضداستکبار و آمریکا داشته باشند و امروز مردم از دانشجویان انتظار دارند تلاش کنند تا با کسب علوم مختلف زمینه پیشرفت‌های‌ علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه فراهم شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه اظهار داشت: دانشجویان باید سیاسی، حق‌طلب و استکبارستیز باشند و این روز نقطه‌ عطفی در حرکت‌های دانشجویان ملت ایران است و امید داریم جوانان ما به‌ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها پیشگامان راه مبارزه با استکبار باشند این همان راه امام (ره ) در رهبری است.

انتهای پیام/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول