اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران معادلات دنیای استکبار را برهم زده است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران با موفقیت‌های ویژه‌ای که در همه زمینه‌ها دارد، معادلات دنیای استکبار را برهم زده است.

ایران معادلات دنیای استکبار را برهم زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رامین مهمانپرست ظهر امروز در همایش مبارزه با صهیونیسم در دانشگاه آزاد کرمان اظهار داشت: امروز به فرموده مقام معظم رهبری ما در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار داریم.

وی شرایط کنونی منطقه را به دوران جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و گفت: امروز در شرایط حساس بین‌المللی به سر می‌بریم و چون مانند فروپاشی شوروی ساختار قدرت تغییر کرده است، غرب پیشرفتی را احساس نمی‌‌کند.

مهمانپرست افزود: این طور که به نظر می‌رسد، قدرت کشورهای اروپایی و غربی به دلیل بحران‌های اقتصادی، جنبش‌های عدالت‌خواهی مردم و مقابله با جریان یک درصدی که ثروت را در اختیار گرفته‌ به پدیده اجتماعی تبدیل شده است.

درایت و هوشیاری می‌تواند فتنه‌های صهیونیسم را سرکوب کند

سخنگوی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در خاورمیانه بعد از بیداری اسلامی موج حرکت مردم در کنار آمدن دیکتاتورهای وابسته به آمریکا و صهیونیسم وضعیت جدیدی به وجود آمده که نشان‌دهنده افول قدرت غرب و پیشرفت اسلام است.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: امروز شاهد فتنه‌های بزرگی هستیم، زیرا در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم که اگر مقاومت‌های اسلامی نتواند این بحران را مدیریت کند، جریان استکبار با در دست گرفتن قدرت، وضعیت متفاوت‌تری از خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های سیاسی نحوه مدیریت می‌تواند شکل قدرت را تعیین کند، گفت: با تدبیر و درایت می‌توانیم از این پیچ خطرناک تاریخی عبور کنیم و برای رسیدن به مقصدی مطلوب باید هوشیار باشیم.

مهمانپرست بیان داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ما در شرایط شعب ‌ابی‌طالب نیستیم و در وضعیت بدر و خیبر قرار داریم، زیرا دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا قدرت ایستادگی مردم را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: ممکن است از نظر نیروی کمی با دشمن فاصله زیادی داشته باشیم، اما با درایت می‌توانیم پیروزی‌های بزرگ را برای جامعه اسلامی رقم بزنیم.

خاورمیانه برای کشورهای بزرگ اهمیت ویژه‌ای دارد

سخنگوی وزیر امور خارجه با اشاره به فتنه انگیزی‌های آمریکا و صهیونیسم در خاورمیانه ابراز داشت: دلیل اقتصادی یکی از موارد اهمیت خاورمیانه برای کشورهای بزرگ است که برای گسترش تسلط بر منطقه نیازمند منابع عظیم خاورمیانه هستند.

وی افزود: وجود رژیم نامشروع صهیونیسم در منطقه دلیل دیگری در اهمیت خاورمیانه است که حلقه‌های صهیونیستی با نفوذ در قدرت‌های بزرگ توانسته حاکمیت کشورهای غربی را به دست بگیرند.

مهمانپرست تصریح کرد: بعد از بیداری اسلامی به دلیل شتاب‌زدگی در تصمیم‌گیری حاکمان قدرت، شاهد تغییراتی در امنیت رژیم صهیونیستی بودیم.

سخنگوی وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای کشورهای دیگر دانست و گفت: اگر 34 سال پیش انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد، امروز در تمام کشورها و اطاعت از سیاست‌های غرب بیداد می‌کرد و رژیم صهیونیسم در اوج قدرت و تعدی‌گری بود.

مهمانپرست با بیان اینکه ایران معادلات دنیای استکبار را بر هم زده است، عنوان کرد: ایران با موفقیت‌هایی که داشت، توانست دست آمریکایی‌ها را کوتاه کند و با تصمیم‌گیری در امور خارجه و تلاش برای وحدت به استقلال برسد.

ایران تسلیم تحریم‌ها نمی‌شود

وی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها، ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی، ترور شخصیت‌ها، فعال کردن گروه‌های تروریستی، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی امید به تسلیم شدن ملت ایران داشتند.

سخنگوی وزیر امور خارجه تصریح کرد: از حدود دو سال پیش گسترش موج بیداری‌های اسلامی آمریکا را به خوف انداخت و مقابله مردم با دیکتاتورهای کشورشان به معنی مقابله با آمریکا بود.

مهمانپرست با اشاره به سخنرانی اوباما بیان داشت: اوباما با تبلیغات گسترده سعی داشت یک سخنرانی تاریخی انجام دهد و ادعا کرد که ما عرصه نوینی را در خاورمیانه باز می‌کنیم ‌و منافع ملی آمریکا و امنیت یهود را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی از آغاز طراحی‌های جدید فتنه در خاورمیانه خبر داد و‌ گفت: جریان صهیونیسم با سرکوبی مطالبات مشروع مردم در یمن و بحرین و نیز مداخله در پایگاه‌های نظامی و منابع مصر، قصد دارند، اجازه ندهند تا جریان اسلامی شکل بگیرد.

هدف تحولات سوریه براندازی ایران بود

وی افزود: سوریه نقطه تعیین کننده برای فتنه‌ها است و رژیم صهیونیسم تصور می‌کند با تضعیف جبهه مقاومت می‌تواند به پیروزی برسد از آن طرف با ترور مسئول امنیتی لبنان می‌خواستند درگیری‌های اعتقادی و سیاسی را دامن بزنند.

مهمانپرست با اشاره به اینکه می‌خواهند فتنه‌ها را به اوج برسانند، اذعان داشت: در همین فاصله حمله به غزه را آغاز کردند و در مصر هم جریان ملی‌گرا را در مقابل جریان اسلام‌گرا قرار دادند.

سخنگوی وزیر امور خارجه ابراز داشت: اگر صهیونیسم با حمایت کشورهای غربی موفق به شکست جبهه مقاومت در لبنان‌ می‌شد، جریان مدافع در سوریه مورد هجمه قرار می‌گرفت و پس از عراق، ایران را در دستور کار می‌گذاشتند.

وی با اشاره به پیروزی غزه در جنگ هشت روزه گفت: پیروزی فلسطینی‌ها علاوه بر شکست صهیونیسم موجب اختلافات زیادی شد، آن‌ها فکر نمی‌کردند غزه سلاح داشته باشد و بتواند قدرت دفاعی خود را افزایش دهد.

ایران موجب تقویت بیداری اسلامی شده است

مهمانپرست تأکید کرد: دوره فتنه‌ها تمام نشده و از نگاه طراحان جریان‌های صهیونیسم جمهوری اسلامی ایران منشاء بیداری‌های اسلامی است که موجب تقویت جریان‌ها نیز می‌شود.

وی افزود: با فتنه‌های انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، جبهه استکبار امیدوار شد که می‌تواند بین گروه‌های مختلف شکاف بیندازد و برای انتخابات دوره یازدهم هم برنامه‌هایی دارد.

سخنگوی وزیر امور خارجه تصریح کرد: فعالیت‌های هسته‌ای، ادعاهای حقوق بشر، دموکراسی و تحولات سوریه همه بهانه‌ای است تا فشارهای بیشتری به مردم وارد کنند و نتیجه آن قطعنامه‌ها و تحریم‌ها می‌شود.

مهمانپرست با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از شدت فشارها کاسته نشود، گفت: دولت‌های غربی تصور می‌کنند با افزایش فشارها می‌توانند اختلاف و نارضایتی مردم را در پی داشته باشند و در نتیجه منتظر شکل‌گیری فتنه‌هایی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری هستند.

3 ویژگی موجب پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ایران شده است

وی ابراز داشت: کشور ما با سه ویژگی موجب پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آن شده است، اول وحدت و انسجام ملی است که امروز دشمن بر آن دست گذاشته تا اختلافاتی را دامن بزند، دوم وحدت فرماندهی است که باید تابع فرمانده باشیم و در اطاعت از ولایت‌فقیه کوتاهی نکنیم.

سخنگوی وزیر امور خارجه سومین ویژگی حفظ انقلاب اسلامی را پایبندی به اصول و ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: اگر از ارزش‌هایی که داریم یک قدم برگردیم و غفلت کنیم در نهایت مجبور به عقب‌نشینی هستیم.

تفاهم با آمریکا تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد

مهمانپرست تصریح کرد: عده‌ای فکر می‌کنند اگر مسائل هسته‌ای رفع شود از تحریم‌ها کاسته می‌شود، اما مطمئن باشید اگر در بحث هسته‌ای به تفاهم برسیم، فشارها را با عنوان‌های دیگری مانند حقوق بشر و ... ادامه می‌دهند.

وی افزود: آن‌ها به دنبال این هستند تا ملت ایران از اصول و ارزش‌های خود دست بردارند که در این صورت ما هم به جامعه آمریکایی تبدیل می‌شویم.

سخنگوی وزیر امور خارجه قدرت ایران را در گرو تدابیر هوشمندانه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم قدرتمند بمانیم باید در داخل کشور از اقتدار برخوردار باشیم و با نفوذ در سیاست‌های خارجه به مدیریت منطقه بپردازیم.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: با تدابیر مسئولان‌، تبعیت از مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم می‌توانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم و شاهد موفقیت‌های بزرگی در دنیای اسلام و ریشه‌کن شدن صهیونیسم باشیم.

انتهای پیام/80028/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول