اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

آمریکا طرفدار ما نیست / 16 آذر سرآغاز استکبارستیزی ملت ایران

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد با اشاره به روز دانشجو گفت: سرآغاز استکبارستیزی ملت ایران توسط دانشجویان و در روز 16 آذر ماه رقم خورد و به جایی رسید که آمریکا را به زانو درآورد.

آمریکا طرفدار ما نیست / 16 آذر سرآغاز استکبارستیزی ملت ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و اظهار داشت: 16 آذر ماه سال 1332 سرآغاز ملت ایران برای گام برداشتن در راه استکبارستیزی بود.

امام جمعه مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: روز 16 آذر ماه در حالی شکل گرفت که حدود سه ماه و نیم از جریان کودتای 28 مرداد ماه گذشته بود و در آن زمان آمریکایی‌ها به دنبال بررسی آثار کودتای ناجوانمردانه خودشان و ارزیابی این رخداد بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همان روزهای قبل از 16 آذر ماه معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمده بود که این حضور سبب شد تا دانشجویان دانشگاه تهران در ارتباط با حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در ایران عکس‌العمل از خود نشان دهند که این اقدام دانشجویان با سرکوب شدید رژیم شاه همراه بود.

علم الهدی گفت: اکنون 60 سال از آن زمان گذشته و استکبارستیزی ملت ایران که سرآغاز آن توسط دانشجویان و در روز 16 آذر ماه رقم خورد به جایی رسیده است که آمریکا را به زانو درآورده است.

امام جمعه مشهد افزود: جریان استکبارستیزی ملت ایران از استکبارستیزی انگلیسی شروع شد که این استکبارستیزی با جریان نهضت ملی نفت و کودتای 28 مرداد ماه با جریان استکبارستیزی آمریکایی نیز همراه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دو جریان و عنصر استکبارستیزی در نهضت ملی نفت اشاره کرد و اظهار داشت: در این جریان دو عنصر ملی‌گراها و روحانیون پای کار آمدند اما در ادامه کار که استکبارستیزی آمریکایی نیز برای مقابله مطرح شد ملی‌گراها با آمریکایی‌ها ساختند و طرفداران مصدق به جلوداران عوامل آمریکایی تبدیل شدند.

علم الهدی ادامه داد: در این جریان تنها عنصر استکبارستیزی که در صحنه استکبارستیزی باقی ماند روحانیون به پرچمداری مرحوم آیت‌الله کاشانی بودند که ادامه این راه را امام راحل تا برافراشته شدن پرچم استکبارستیزی ایران در عرصه جهانی ادامه دادند و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری این راه را ادامه می‌دهند.

خطیب جمعه مشهد گفت: در روز 16 آذر ماه سه جوان دانشجو برای استکبارستیزی به خاک و خون کشیده شدند اما این راه همچنان ادامه دارد و دلیرمردان این کشور آمریکا را نکبت‌زده و بخت کرده‌اند.

امام جمعه مشهد در ادامه اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که برخی از افراد سیاسی که با پول، قدرت و یا ثروت از بدنه مردم این ملت جدا شده‌اند در گوشه و کنار زمزمه رابطه با آمریکا سر می‌دهند اما باید بدانند که امروز ما بر آمریکا مسلط هستیم و او را به زانو درآورده‌ایم حال شما چگونه پس از 59 سال استکبارستیزی معادله مصالحه را مطرح می‌کنید.

وی به سخنان وزیر خارجه صهیونیست در ارتباط با نفوذ ایران در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: وزیر خارجه صهیونیستها در مجلس صهیونیستها گفت ایران نفوذش در منطقه فوق‌العاده شده و در جهان نیز رو به گسترش است.

امام جمعه مشهد افزود: این سخنان وزیر خارجه صهیونیست تعریف و اذعان به قدرت ایران در منطقه نیست این حرف‌های وزیر خارجه صهیونیست بیانگر آن است که خطرناک بودن ایران را اعلام کند.

علم الهدی تاکید کرد: شما نیز باید بدانید که آمریکا طرفدار ما نیست و اگر دستش را به سوی هر ملتی دراز می‌کند اگر روی دستش هم دستکش مخملی باشد اما زیر آن چنگال‌هایی است که جز با خفه کردن آرام نمی‌گیرد.

انتهای پیام/70001/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول