اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

کشورهای استکباری تاریخی پر از جنایت علیه حقوق بشر دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای استکباری خود از خیانتکاران و از بین‌برندگان حقوق بشر هستند و تاریخ نشان می‌دهد این جنایتکاران تاریخی پر از جنایت علیه حقوق بشر دارند.

کشورهای استکباری تاریخی پر از جنایت علیه حقوق بشر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با قدردانی از تلاش مسئولان استانی در جهت رسیدگی به خانواده‌هایی که در باران اخیر خسارت دیدند اظهار داشت: برخی از سیل‌زدگان هنوز دارای مشکلاتی هستند که باید با جدیت تمام به آنها کمک کرد.

صفایی بوشهری افزود: سامانه جدید باران‌زایی در راه می‌باشد که لازم است کمک رسانی به آسیب‌دیدگان افزایش یابد تا این عزیزان دچار مشکلات مضاعفی نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از برگزارکنندگان همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر تاکید کرد: این همایش باعث شد تاریخ پرشکوه روحانیت استان به منصه ظهور برسد.

صفایی بوشهری افزود: این همایش نقش تاثیرگذار روحانیت استان در تاریخ اسلام را در عرصه تولید علم، ولایت مداری، دفاع مقدس، مردم داری و نهادینه‌شدن فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه نمایان ساخت.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: برخی از بزرگان شرکت‌کننده در همایش نگاشته‌اند که نگاه ما به تاریخ روحانیت استان بوشهر واقعا چیز دیگری شد و مشخص گردید تاریخ روحانیت استان تاریخ بزرگ و تابناکی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و افزود: کشورهای استکباری همچون آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با مانورها و حرف‌ها ادعا می‌کنند که مدافع حقوق بشر هستند ولی خود از خیانتکاران و از بین‌برندگان حقوق بشر هستند و تاریخ نشان می‌دهد این جنایتکاران تاریخی پر از جنایت علیه حقوق بشر دارند.

صفایی بوشهری با اشاره به هفته پژوهش و فناوری تاکید کرد: هر نظام و کشوری می‌تواند از جهان سلطه نجات پیدا کند که در عرصه علم و فناوری به خودکفایی ، تولید و مرجعیت علمی برسد.

وی افزود: نظام ما با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های محققان در عرصه علوم بویژه علوم استراتژیک و زیربنایی یکی از کشورهای موفق است.

صفایی بوشهری به روز جهانی هواپیمایی اشاره و تصریح کرد: در عرصه حمل و نقل و رصد هوایی، دفاع مقدس و تهاجم، فضای آسمان نقش مهم و استراتژیک دارد و لازم است نظام در عرصه مدیریت هوا دارای نقشه جامع کارشناسی شده و برنامه‌ریزی شده باشد.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش محققان و پژوهشگران این عرصه افزود: جهان سلطه بر روی مدیریت فضا به شدت کار می‌کند و نظام‌های انقلابی و مستقل را تحریم می‌کند که لازم است محققان و پژوهشگرانی که در این عرصه تلاش می‌کنند با برنامه ریزی مدون و طراحی جدید مدیریت هوا و فضا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه یک مسلمان نباید در امانت خیانت کند، افزود: برخی که برای حل مشکلات همنوعان خود در دریافت وام ضامن می‌شوند نباید بگذارند شخصی که ضامن شده است و برای کار خیر این‌کار را انجام می‌دهد دچار مشکل شود این بی تفاوتی خیانت در امانت است.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول