اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

ایستادگی ایران مقابل استکبار مایه افتخار است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار مایه افتخار ملت‌های مسلمان است.

ایستادگی ایران مقابل استکبار مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید فریدون افضلی عصر امروز در آیین روز دانشجو در دانشگاه علوم‌پزشکی این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم با گرامیداشت این روزها بتوانیم ما هم در هر زمان و موقعیتی که داریم، بهره کافی را از این یادآوری ببریم.

وی با بیان اینکه موقعیت‌شناسی یکی از وظایف ما است تا بر اساس آن به وظیفه خود عمل کنیم، افزود: بسیاری از حوادث بعد از گذشت سال‌ها در تاریخ ماندگار شدند، چون بر اساس موقعیت زمان و یک برنامه خاص که از اسلام نشأت گرفته شده‌اند، همیشه باقی می‌مانند اما بسیاری از انقلاب‌ها در تاریخ رخ داد، اما امروز سخنی از آنان در میان نیست.

افضلی با بیان اینکه روز 16 آذر یکی از این موقعیت‌های خاص است، تصریح کرد: در سال 1332 دانشجویان مبارزه ضد استکباری را آغاز کردند و در درگیری‌های روز 16 آذر ماه سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند که برای همیشه زنده هستند.

وی با بیان اینکه از سال 1332 تاکنون یاد این شهدا زنده مانده و باز هم زنده می‌ماند، خاطرنشان کرد: مبارزه با آمریکا ادامه دارد و زمانی که نتوانستند در مقابل انقلاب ملت ما کاری انجام دهند، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را علیه ما راه انداختند اما با همدلی مردم و رهبری مقام معظم رهبری تمام حیله‌های دشمن به خودش برگشت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: امروز دشمن جنگ اقتصادی را تشدید کرده اما با صبر ملت و هدایت‌های مقام معظم رهبری از آن گذر می‌کنیم، همان‌طور که تا امروز تمام این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و شما دانشجویان سفیرانی باشید در میان مردم تا این نگرانی که در بین مردم ایجاد شده است از بین برود.

فضلی با بیان اینکه ایدئولوژی که خارج از اسلام است از بین می‌رود، یک روز کمونیست بود، امروز هم بحث امپریالیسم رو به نابودی است، اذعان داشت: ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار مایه افتخار ملت‌های مسلمان است، همین بیداری اسلامی که کسی فکرش را نمی‌کرد اتفاق بیفتد، اما به برکت این نظام رخ داد و در آینده نزدیک پیروزی اسلام در منطقه را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و فشار دشمن موجب شد تا ایران مجهزترین سلاح‌ها را خود بسازد و در اختیار ملت‌های مظلومی که مورد ظلم استکبار و رژیم صهیونیستی هستند، قرار دهد تا از خود دفاع کنند که تمام این موارد دستاورد فرزندان همین ملت است.

به گزارش فارس، این آیین با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد و از سه نفر دانشجویان برتر این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/ 80002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول