اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

جوانان نخبه نامزد انتخابات شورای شهر شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خواستار حضور تیم 13 نفره از نخبگان برای نامزدی انتخابات شورای شهر کاشان شد.

جوانان نخبه نامزد انتخابات شورای شهر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی منصوری بعد از ظهر امروز در دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر جوانان نخبه به صورت قوی و مدعی وارد عرصه شده و به مردم معرفی شوند، انتخابات آتی بسیار حیرت‌آور است.

وی جوانان نخبه امروز را کارشناسانی متعهدتر، پایبندتر، توانمندتر و فرزند انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: با حضور این جوانان خون تازه‌ای به رگ‌های جامعه دمیده می‌شود و این به نفع نظام و از اولویت‌های مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل حضور جوانان در مراسم‌های اعتکاف و هیئت‌های مذهبی را به صورت گسترده از نشانه‌های تعهد و دینداری نسل امروز و غیرقابل مقایسه با نسل قبل از انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر نخبگان جوان، با تحرک، معتقد، پایبند به ارزش‌ها با آمادگی وارد عرصه انتخابات شوند به عنوان خادم و نماینده از آنها حمایت می‌کنم.  

وی رها گردن قدرت را برای صاحبان آن سخت و دشوار خواند و تأکید کرد: باید با ورود جوانان به این عرصه رویشی جدید صورت گیرد.

منصوری با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای توسعه یافته بر روی نیروی انسانی توانمند یادآور شد: آمریکا شش درصد از تولید ناخالص ملی خود را برای پژوهش صرف می‌کند در حالی که این رقم در کشورهای اروپایی 3.8 درصد و در کشور ما 0.4 درصد است.

به گفته وی جوامع پیشرفته برای جذب استعدادها و نیروی انسانی توانمند سرمایه‌گذاری می‌کند از این رو مهاجرت مغزها از کشورهای در حال توسعه به سوی این کشورها صورت می‌گیرد.

وی استفاده از نیروی انسانی توانمند و شایسته برای جایگاه‌ها و پست‌های مختلف را بخشی از عدالت دانست و از آن به عنوان عدالت مشاغل نام برد و یادآور شد: عدالت تنها برای بعد اقتصادی نیست بلکه باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل استفاده از افراد متعهد برای پست‌های مختلف تفکری بود که با ایجاد انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شد و امری طبیعی بود اما ادامه این روند حتی پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی مورد قبول نیست چراکه این امر موجب حذف تعداد بسیاری از افراد بااستعداد و بکارگیری اقوام و بستگان مسئولان در پست‌های مختلف شد.

منصوری افزود: ادامه گزینش افراد تنها با ملاک تعهد در دوران جنگ و پس از آن، کشور را دچار مشکلات فراوانی کرده و بسیاری از افراد مستعد یا از چرخه کشور خارج شدند و گروهی نیز برای یافتن جایگاه خود به خارج از کشور رفتند.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در این زمینه توسط مراکز دانشگاهی تأکید کرد: مطالعات علمی و پژوهشی حقیقی در این زمینه صورت نگرفته و اقدامات انجام شده به معنای حقیقی علمی نیست و تحقق این امر می‌تواند تأثیر بسیاری در قانونگذاری، نظارت بر قانون و استفاده صحیح از توانمندی‌های منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/2406/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول