اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مربی تربیتی طرح صالحین:

مبارزان جبهه خودی باید از نخبگان باشند

خبرگزاری فارس: مربی تربیتی گروه عام طرح شجره طیبه صالحین بسیجیان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مبارزان و خنثی‌کنندگان جبهه خودی باید از نخبگان و خواص جامعه باشند.

مبارزان جبهه خودی باید از نخبگان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام امیرحسین ابوالفتحی ظهر امروز در جلسه بسیجیان گروه عام اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: هر نوع جنگی بنا بر ماهیتی که دارد، لوازم و نیروهای متناسب با خود را می‌طلبد.

ابوالفتحی ادامه داد: از آن‌جا که جنگ نرم از یک ماهیت فکری-فرهنگی برخوردار است، لذا افسران این جنگ در جبهه خودی نیروهای نخبه و خواص جامعه هستند.

وی با بیان اینکه طراحان سناریوهای جنگ نرم نخبگان فکری دشمن هستند، تأکید کرد: مبارزان و خنثی‌کنندگان جبهه خودی نیز باید از نخبگان و خواص جامعه باشند تا به زوایای پیچیده این جنگ و ترفندهای نهفته در آن و اثرات و تبعات آن پی ببرند و عموم ملت را نسبت به آن آگاه سازند.

ابوالفتحی تصریح کرد: بصیرت در واقع به معنای بینش و شناخت نسبت به مسائل است و به معنای درکی است که پس از دیدن حاصل می‌شود؛ درک و دریافتی که بعد از مشاهده یک شیء ملاحظه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت وجه ممیزه تشخیص دشمن و دوست و یکی از مسائل بسیار پر اهمیتی است که مورد تأکید بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست، بیان داشت: در جهاد نظامی و قتال فی‌سبیل‌الله، هجرت مقدمه جهاد و امری مقدس و بخشی از پیش نیاز جهاد محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نبرد نرم هجرت به معنی فیزیکی آن، چندان مرسوم و معمول نیست. در جنگ نظامی و جهاد مسلحانه فیزیک جسم و روح موضوعیت داشت و در جنگ نرم فیزیک روح؛ در جنگ و جهاد سخت هنر شمشیرزنی یا تیراندازی توأم با اخلاص و بندگی، برجستگی یک رزمنده و مجاهد فی‌سبیل‌الله بود، اما در جنگ و جهاد نرم هنر اندیشیدن، هنر گفتن و شنیدن، هنر نوشتن و هنر یادگیری و اعتمادسازی موضوعیت دارد.

ابوالفتحی در ادامه به بیان احکام وضو پرداخت و سپس هادی رستمی، از سرشاخه‌های این طرح به بیان سخنانی درباره اهمیت طرح و لزوم مبارزه با تهدیدات نرم دشمنان پرداخت.

انتهای پیام/2700/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول