اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور:

شیب تند خروج نخبگان به خارج از کشور کاسته شده است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در امور زیربنایی، جذب منابع و استان‌ها با اشاره به کنترل خروج نخبگان از کشور گفت: از شیب تند و شدت خروج نخبگان کشور به خارج از ایران کاسته شده است.

شیب تند خروج نخبگان به خارج از کشور کاسته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی طالبی ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه پرفسور زلفی‌گل (رئیس دانشگاه بوعلی سینا) از بنیانگذاران بنیاد نخبگان کشور است، عنوان کرد: استان همدان نمونه‌های بسیار زیادی از نظر سرمایه انسانی، علمی و مدیریتی دارد و این استان در همه محافل و حوزه‌های علم و فناوری و نهضت تولید علم زبانزد است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های همدان حق این بود که مدت‌ها پیش شاهد فعالیت بنیاد نخبگان در این استان می‌بودیم، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بیش از پیش شاهد زنجیره به هم پیوسته و هم‌افزای علم و فناوری با مدیریت کارآمد پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و تمام مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری در توسعه متوازن استان که از نظر توانمندی‌های بالقوه و بالفعل شایان توجه است، باشیم.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در امور زیربنایی، جذب منابع و استان‌ها با بیان اینکه توجه به زنجیره علم و فناوری با حمایت دستگاه‌های مرتبط منجر به تربیت نیروهای متعهد و متخصص نظام می‌شود، گفت: امروز در سطح منطقه و جهان یکی از ویژگی‌های بارز کشور ما حرکت علمی، تولید علم و فناوری است و در آینده‌ای نزدیک نیز تولید ثروت از این طریق میسر می‌شود که ایران اسلامی نیز به حق مستحق تولید ثروت از طریق علمی است.

وی با اشاره به سخن رهبری در باب علم مبنی بر اینکه «علم و فناوری کلید پیشرفت است و هیچ کشوری بدون این دو پیشرفت نمی‌کند»، اظهار داشت: با توجه به نوع نگاه رهبری، مدیریتی دانش‌بنیان در جامعه شکل گرفته و حتی در استان‌ها و مناطق محروم نیز در حال گسترش است.

طالبی با بیان اینکه توجه به استعدادهای برتر نخبگان در جایگاه نخست توسعه مطمئن است، تصریح کرد: در پنجم مهر ماه سال 83 مقام معظم رهبری به صورت خاص بحث نخبگان و استعدادهای برتر را مورد تأکید قرار دادند و بر لزوم ایجاد بنیاد نخبگان در کشور صحه گذاشتند.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های بنیاد نخبگان کشور عدالت‌محوری و توسعه متوازن در استان‌ها است از برگزاری پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همدان در راستای برگزاری طرح «شهاب» در راستای شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر این استان اعلام آمادگی کرده که در سطح دبیرستان‌های این استان انجام می‌پذیرد.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در امور زیربنایی، جذب منابع و استان‌ها با بیان اینکه طرح «دوست علمی» نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان است، تصریح کرد: این طرح نیز به شناسایی دانش‌آموزان با ویژگی‌های خاص و برجسته می‌پردازد که مورد استقبال استان همدان نیز واقع شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان کشور از ابتدای تأسیس تا کنون 35 آیین‌نامه و دستورالعمل را تصویب و اجرایی کرده است، گفت: این موارد در حال حاضر در سطوح مختلف و استان‌های مختلف کشور در حال اجرا است.

طالبی اشتغال دانش‌بنیان و جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی را از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان کشور برشمرد و با اشاره به کنترل خروج نخبگان از کشور متذکر شد: از شیب تند و شدت خروج نخبگان کشور به خارج از ایران کاسته شده اگر چه خروج نخبگان از کشور را به خودی خود منفی نمی‌دانیم بلکه هدف نظام اسلامی بر این است که اگر نخبگان از کشور خارج می‌شوند دوباره به کشور بازگردند که این امیدواری برای این قشر باید توسط همگان صورت گیرد چرا که اهداف بنیاد نخبگان در کشور فرادستگاهی است.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول