اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

امر به معروف موضوعی اجتماعی است / نخبگان گفتمان‌سازی کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی اجتماعی است و امروز نخبگان باید در جامعه گفتمان‌سازی کنند.

امر به معروف موضوعی اجتماعی است / نخبگان گفتمان‌سازی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که با حضور اعضای کمیسیون در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف هدایت به نیکی بوده و آن نیکی، صفتی است که همه جامعه آن را خوب می‌داند.

وی با اشاره به مسئله تمدن‌سازی افزود: در بحث فرهنگ‌سازی باید فرآیندهایی طی شود و مجموعه اقداماتی صورت پذیرد تا فرهنگ‌سازی و نهایتاً‌ تمدن‌سازی رخ دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسائل اجتماعی ظاهر ساده‌ای دارد، گفت: نباید در مورد پیاده‌سازی مسائل اجتماعی ساده‌اندیشی کرد.

سوقندی خاطرنشان کرد: مسئله تغییر رفتار چون موضوعی اجتماعی است،‌ دارای پیچیدگی‌ها و ظرایف زیادی بوده و نیاز به تفکر و کار مداوم دارد؛ بنابراین، هر جا یک اقدام به مقوله رفتار انسان می‌پردازد، باید ابعاد متعدد آن در نظر گرفته شود.

وی یکی از الزامات تغییر رفتار جامعه را زمینه‌سازی برای تغییر مطلوب برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای زمینه‌سازی تغییر رفتار، ‌گفتمان‌سازی و تولید محتوای فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اقزود: گفتمان‌سازی و تولید محتوا کار نخبگان جامعه است؛ بنابراین، به منظور درگیر کردن نخبگان جامعه و دستگاه‌های تولید فکر و اندیشه، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی ضروری است.

سوقندی با بیان اینکه پذیرش اجتماعی در حوزه فرهنگ عمومی بسیار مهم است، تصریح کرد: ابرقدرت‌های جهانی اگر چه در حوزه نظامی قدرتمند هستند، اما برای اقدامات عملیاتی و نظامی خود ابتدا به سراغ افکار عمومی می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار افراد اجتماع نیز ابتدا باید افکار عمومی را بسیج کرد و بسیج افکار عمومی نیز به زمینه‌هایی نظیر فعالیت‌ نخبگان، تبلیغات، کاررسانه‌ای و الگوسازی نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال‏جاری در بُعد تبلیغاتی و رسانه‌ای به ویژه در دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدامات خوبی انجام داد؛ اما این اقدامات نباید منحصر به دهه احیا بوده و باید در طول سال تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/22492/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول