اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش:

نخبگان حوزوی شناسایی خواهند شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: بر اساس توافق‌نامه‌ای که با دستور رئیس حوزه‌های علمیه و تایید شورای عالی حوزه‌ها به تصویب رسیده نخبگان حوزوی شناسایی خواهند شد.

نخبگان حوزوی شناسایی خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه با آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: نخبگان حوزه علمیه بر اساس توافق‌نامه‌ای که با دستور رئیس حوزه‌های علمیه و تایید شورای عالی حوزه‌ها به تصویب رسیده مشخص خواهند شد.

وی در ادامه افزود: ششمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش پس از تشکیل این ستاد برگزار شد که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رفت.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه کارگروه شماره 16 رؤسای آموزش و پرورش در سطح کشور با حضور 700 نفر عضو تشکیل شده است گفت: تاکنون برنامه‌های اداری، فرهنگی و تربیتی خوبی توسط این کارگروه انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری کارگروهی اختصاصی با حضور 43 نفر از رؤسای آموزش و پرورش و با همکاری حوزه و دانشگاه تشکیل شده که یکی از برترین و فعال‌ترین کارگروه‌های آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

ملکی با اشاره به مشارکت در برنامه‌های استانی با حضور ائمه جماعات استان‌ها و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور تصریح کرد: هدف از این همکاری‌ها، بررسی و تعمیق شیوه‌های توسعه اقدامات و زمینه‌سازی برای ارتباط بیشتر بوده است.

وی افزود: همایش هفتم ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با موضوع علم و دین اردیبهشت‌ ماه سال آینده برگزار خواهد شد که مقدمات آن یعنی فراخوان مقاله و سایر پیش‌بینی‌ها از هم‌اکنون شروع شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از تبیین نمایه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طی نشستی که در مشهد صورت گرفت، کارگروهی با حضور نماینده شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل و نمایه مذکور تدوین شد تا پس از بررسی توسط وزیر آموزش و پرورش، مدیر حوزه‌های علمیه و اعضای شورا سایر اقدامات مربوط به آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: توافق‌نامه‌ای جدید میان آموزش و پرورش به تایید شورای عالی حوزه رسیده و امیدواریم اساس‌نامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به تصویب برسد تا به قانونی جامع در این زمینه دست یابیم.

ملکی با بیان اینکه برای نخستین بار یک سری پست‌های ویژه برای ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است ابراز کرد: تعامل و همکاری میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بسیار خوب بوده و روند آن نیز رو به پیشرفت است.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول