اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

جشنواره ‌ترجمه‌های قرآن بسترساز ‌نظرات نخبگان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی ترجمه‌های قرآن کریم می‌تواند بستر ارائه نظرات نخبگان، تحلیل و آسیب‌شناسی علمی‌ در روند آغاز دوره جدید نهضت ترجمه قرآن کریم باشد.

جشنواره ‌ترجمه‌های قرآن بسترساز ‌نظرات نخبگان است

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات در این استان اظهار داشت: این جشنواره به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی از طریق انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، اهتمام به عرضه ترجمه‌های جدید قرآن کریم با نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با رسیدن به ترجمه مطلوب و مؤثر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین بسترسازی فعالیت‌های قرآنی در قالب مفاهیم ناب و ترجمه‌های قرآن کریم‌، گردآوری مجموعه‌ای از ترجمه‌ها و آثار فاخر قرآنی و ارائه به علاقمندان و تشویق و ایجاد انگیزه در فعالیت‌ها و مفاهیم قرآنی از دیگر دلایل برگزاری جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی است.

سعیدی تصریح کرد: به منظور قدردانی از تلاش‌های صاحب‌نظران در عرصه ترجمه قرآن کریم لازم است با گرامیداشت این مفاخر بزرگ در مهیا کردن بستر یک نهضت فراگیر در ترجمه قرآن کریم، کارهای علمی و پژوهشی در این زمینه به روش‌های نوین و جدید صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره ملی ترجمه‌های قرآن کریم می‌تواند بستر ارائه نظرات نخبگان و تحلیل و آسیب‌شناسی علمی‌ و تسریع در روند آغاز دوره جدید نهضت ترجمه قرآن کریم باشد.

سعیدی آخرین مهلت دریافت آثار را 15 دى ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: داوری اولیه آثار رسیده 20 دى ماه آغاز و نتایج داوری نهایی 25 دى ماه اعلام می‌شود.

وی ابراز داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره قرآنی نیز 14 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری این جشنواره به دفتر فعالیت‌های قرآنی‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مراجعه کنند.

به گزارش فارس، جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و استانداری کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول