اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چگونگی واگذاری تسهیلات صندوق نخبگان آذربایجان‌غربی در هاله‌ای از ابهام

خبرگزاری فارس: چگونگی واگذاری تسهیلات صندوق نخبگان آذربایجان‌غربی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به نظر می‌رسد واگذاری تسهیلات این صندوق علاوه بر روند قانونی روند غیرعادی و غیرقانونی طی می‌کند.

چگونگی واگذاری تسهیلات صندوق نخبگان آذربایجان‌غربی در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلسه هیئت‌ امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و ایده‌پردازان آذربایجان‌غربی با شرکت اعضای این صندوق و به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

اولین حاشیه پررنگ این جلسه نبود قاری قرآن و بهره‌گیری از قرائت تلفنی استاد عبدالباسط بود که شاید پیش‌رو بودن جلسه‌ای پر حاشیه و پر بحث را نوید می‌داد.

در ابتدا اعضای جلسه نسبت به تکمیل و تصویب نظام‌نامه صندوق اقدام کردند که البته این بخش نیز حاشیه‌های خاص خود را داشت. از تکثیر نظام‌نامه برای اعضای اصلی صندوق گرفته تا بی‌توجهی به خبرنگاران در ارائه نظام‌نامه و سخنان فوق حرفه‌ای اعضا برای جلب رضایت همدیگر شامل این حاشیه‌ها بود که شاید چشمگیرتر از تصویب نظام‌نامه می‌نمود.

بخش دوم جلسه نیز بررسی درخواست‌های رسیده به صندوق بود که البته در ابتدای این بخش محمد طالبی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی در سخنانی اهمیت صندوق حمایت از پژوهشگران و ایده‌پردازان را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: این صندوق باید راه را برای حضور هر چه بیشتر نخبگان و پژوهشگران در متن جامعه فراهم آورد.

وی افزود: این صندوق پتانسیل‌های قوی دارد که در صورت استفاده از آن‌ها می‌توان شاهد بهره‌مندی اقشار مختلف از نخبگان و در نتیجه پیشرفت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف جامعه بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بهره‌گیری از امکانات روز یکی از اصول مورد نیاز برای دسترسی آسان به نخبگان واقعی است که باید هر چه سریع‌تر در اختیار اعضای صندوق قرار گیرد.

گویا تشکیل این جلسه تنها برای پررنگ‌تر شدن حاشیه‌های موجود در صندوق بود که در تمام قسمت‌ها خود را نمایان می‌کرد.

نوبت به زمان بررسی آثار و درخواست‌های رسیده به صندوق که رسید بخش پررنگ‌تر حواشی جلسه شروع شد که به نوعی دارای برخی نقص قوانین نیز می‌شد.

در این بخش درخواست‌های رسیده به صندوق بررسی می‌شد که البته درخواست اول به دلیل ارتباط با دانشگاه علم و فن به این مرکز معرفی و قضیه آن شروع نشده به پایان رسید!

اما درخواست دوم دارای اندکی حاشیه بود که شاید آوردن آن خالی از لطف نباشد. دانشجوی یکی از اعضای این صندوق طرحی را ارائه داده و درخواست وام برای اجرای آن کرده بود، اما گویا تنها خود دانشجو در این امر دخیل نبود چرا که عضو صندوق اندک اندک پرده‌گشایی می‌کرد که طرح و اثر نیز از سوی خود عضو بوده و دانشجو تنها طراحی کننده است!

حال چطور با اعطای وام به دانشجو و نحوه بازپرداخت وام موافقت شد چندان جالب توجه نبوده و شاید نیازی به آوردن این مطلب نباشد اما تنها مطلب مورد بحث در این میان نام صندوق است که بهره‌ گرفته از «پژوهشگران و ایده‌پردازان» بوده و شاید هر فردی با شنیدن این متن فکر بهره‌مندی افراد درخواست دهنده برای دریافت وام از هوش بالا را کنند، اما گویا این امر تفاوتی با سایر صندوق‌ها نداشته و هر کس دارای بند «پ» می‌تواند بهره بیشتری از تسهیلات آن داشته باشد.

ترکیب اعضای صندوق نیز جالب توجه بود که به نوعی تمام آن‌ها از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه بوده و گویا سایر دانشگاه‌ها در این میان بخت و اقبال کافی نیافته‌ بودند تا نمایندگان آن‌ها نیز در جمع اعضای اصلی صندوق حمایت از پژوهشگران و ایده‌پردازان باشد.

همچنین گروه سنی اعضا که تقریباً دارای سن بالای 50 بودند و برای کمک به جوانانی با سن و سال اندک به این جمع ملحق شده بودند نیز جلوه‌ای زیبا داشت که می‌توان چنین تفسیر کرد که تصمیم‌های زیبای جوانانه از سوی پدران و بزرگان دانشگاه گرفته می‌شود.

بی‌حوصلگی زودهنگام خبرنگاران در جلسه و ترک جلسه توسط خبرنگاران رسانه‌های جمعی به دلیل ارائه نشدن خبر از دیگر حواشی جلسه بود که شاید بتوان آخرین حاشیه جلسه نام نهاد.

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول