اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اصول اسلامی باید بین جامعه نخبگان و دانشگاهی پیاده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اصول و ارزش‌های اسلامی باید در بین جامعه نخبگان و دانشگاهی پیاده شود.

اصول اسلامی باید بین جامعه نخبگان و دانشگاهی پیاده شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهداف بلند و والایی است که سعادت بشری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه به منظور تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از ظرفیت‌ها استفاده خوبی کرد، خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی در استفاده از ظرفیت‌ها یکی از اساسی‌ترین ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از نخبگان و اقشار تاثیرگذار جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: استفاده از هرم نخبگان در تحقق اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز امری مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرم نخبگان شامل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌شود، اضافه کرد: تاثیرگذاری این دو حوزه زمانی مشخص می‌شود که این دو نهاد همکاری داشته باشند.

دشتکی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری‌های دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید متناسب با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، ادامه داد: قرآن از این دو نهاد به عنوان دو بال علم و تزکیه یاد می‌کند.

*اصول و چارچوب اسلامی در دانشگاه‌ها رعایت شود

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور باید یافته‌های علمی و تجربیات را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهند، افزود: باید چارچوب رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با همکاری دو نهاد مهم دانشگاه و حوزه علمیه در کشور علم و تجربه به بیراهه نمی‌رود، ادامه داد: اصول و ارزش‌های اسلامی نیز در بخش‌های بایری پیاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصول و ارزش‌های اسلامی باید در بین جامعه نخبه کشور مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: این امر سبب وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود.

دشتکی اظهار داشت: انسان برای رسیدن به سعادت به دو بال تزکیه و علم نیاز دارد.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول