اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد در دیدار با نخبگان سراسر کشور:

توجه به تجاری‌سازی از اولویت‌های نخبگان باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد، عمل به منویات مقام معظم رهبری را راهکار نجات کشور دانست و گفت: توجه به تجاری‌سازی ایده‌ها از اولویت‌های نخبگان و مخترعان باشد.

توجه به تجاری‌سازی از اولویت‌های نخبگان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار با مبتکران، مخترعان و نخبگان کشور در یزد اظهار داشت: با تلاش‌های نخبگان و دانش‌پژوهان کشور خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در سطح کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد زمینه تولید در کشور را بیش از گذشته یادآور شد و افزود: باید در این زمینه اقدامات لازم از سوی همه افراد جامعه به ویژه نخبگان صورت گیرد.

ناصری با اشاره به اصل و اساس حرکت امام راحل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ادامه داد: تمام تلاش امام مبنی بر ایستادگی ملت ایران در مقابل ظلم و جور و تکیه کشور روی پای خود ملت بود.

امام جمعه یزد یادآور شد: بها دادن به نخبگان و مخترعان و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های آنها راه تقویت بنیه علمی کشور است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه همکاران بنیاد نخبگان استان یزد، خواستار تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در نخبگان شد.

امام جمعه یزد افزود: هدایت صاحبان صنایع و سرمایه برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی کردن اختراعات مبتکران می‌تواند موجب اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی کشور شود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد هم در این دیدار اظهار داشت: سه طرح برتر جشنواره ملی ایده‌های برتر در هفته پژوهش در کنار سایر برگزیدگان ملی تقدیر خواهند شد.

محمدعلی امراللهی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در استان یزد، تشویق، خلاقیت و نوآوری و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های موجود در کشور را از اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: پارک‌های علم و فناوری در کشورمان نوپاست که یکی از ماموریت‌های پارک‌ها تلاش برای هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود و برقراری زنجیره تولید است.

وی با تاکید بر حرکت به سوی تجاری سازی ایده‌ها ادامه داد: از دیگر اهدافی که پارک‌های علم و فناوری دنبال می‌کنند، تجاری‌سازی ایده‌ها است و خوشبختانه در حد توان خود تاکنون موفق بوده‌اند.

امراللهی با اشاره به اینکه در مرکز پارک علم و فناوری یزد 200 شرکت فعال مستقر هستند، اظهار داشت: حتی در شهرستان‌های استان نیز آموزش‌های عالی توسعه یافته است و دانش پژوهان و مخترعان می‌توانند به نمایندگی‌ها و مراکز رشد در شهر خود مراجعه کنند.

امراللهی همچنین از ورود 11 هزار ایده به دبیرخانه جشنواره خبر داد و تصریح کرد: بیش از نیمی از این ایده‌ها از سوی دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه شده است.

وی همچنین استفاده همزمان از ظرفیت‌های ملی و استانی را مورد نیاز پارک‌ها دانست و بیان داشت: بودجه‌های پژوهشی سازمان‌ها نیز در راستای حمایت از نخبگان باید تجمیع شوند.

انتهای پیام/2464/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول