اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان خبر داد

اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علمی کاربردی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان از اختصاص مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز فضای اداری، آموزشی و کارگاهی به این دانشگاه خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علمی کاربردی نهبندان

حبیب آتشروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: فلسفه وجودی دانشگاه همان طور که از اسم آن پیداست مکان علم و دانش‌اندوزی است و بسیاری از تحولات راهبردی در این امکان رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه فضاها و مراکز آموزشی همیشه باید برای حضور و تحصیل دانشجویان با نشاط و دارای فضای فرهنگی و معنوی باشد، تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن که نوک پیکان آن به سمت دانشجویان و نسل جوان نشانه رفته است باید در این مراکز به مباحث فرهنگی و معنوی بیش از پیش توجه شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان با اشاره به اینکه این دانشگاه از سال 82 با 30 نفر دانشجو در دو رشته فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: کاردانی نرم‌افزار کامپیوتر و تولید و فرآوری خرما دو رشته زمان تاسیس و آغاز به کار این دانشگاه بود.

*تحصیل حدود 600 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی نهبندان

آتشروز از تحصیل حدود 600 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود: 9 رشته کاردانی و چهار رشته کاردانی هم‌اکنون در این دانشگاه وجود دارد.

وی اضافه کرد: کارشناسی معدن، حسابداری، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات IT و سخت‌افزار کامپیوتر در این دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 120 دانشجو در رشته‌های کارشناسی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: مابقی دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های کاردانی به تحصیل ادامه می‌دهند.

آتشروز ادامه داد: تاکنون از دانشگاه علمی کاربردی نهبندان بیش از 550 دانشجو فارغ‌التحصیل شدند.

وی از اختصاص مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز فضای اداری، آموزشی و کارگاهی به این دانشگاه خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علمی کاربردی مرکز اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان تصریح کرد: از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان برای این دانشگاه مبلغ یک‌میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده است که هنوز اعتبارات طرح توسعه نهبندان به شهرستان ابلاغ نشده است.

آتشروز یادآور شد: هم‌اکنون فضای آموزشی و اداری این دانشگاه 3 هزار و 260 متر مربع است.

وی افزود: رشته کارشناسی حقوق برای تایید نهایی از دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌جنوبی به مرکز علمی کاربردی کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/69003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول