اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مجوز گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اخذ مجوز دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این دانشگاه از آبان ماه امسال دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مجوز گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری 56 درصد تعهدات آموزشی این اداره کل صورت گرفته است.
وی افزود: این دانشگاه از آبان‌ماه سال جاری در شش رشته در مقطع کاردانی پودمانی دانشجو می‌پذیرد.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی این شش رشته را شامل ماشین ابزار، جوشکاری، تولید مبلمان، برق الکترونیک و ابزار دقیق، تعمیر و نگهداری خودرو و نقشه‌کشی صنعتی دانست.
ابراهیمی یادآور شد: برای بهمن‌ماه نیز سه رشته پیشنهاد شده که شامل سخت‌افزار کامپیوتر، معماری و نصب آسانسور برقی است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها توانستیم در شهرستان بیرجند مجوز تأسیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای را اخذ کنیم که امید است تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده بتوانیم در قاین نیز مجوز تأسیس این دانشگاه را اخذ کنیم.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای 95 درصد کارگاه‌ها برابر استانداردهای آموزشی تجهیز شده است.تمامی افراد بالای 15 سال به بالا می‌توانند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند.
وی از آغاز به کار رشته تعمیر ماشین‌های اداری از آذرماه امسال خبر داد و اضافه کرد: استان خراسان جنوبی از نادرترین استان‌هایی است که در این رشته هنرجو می‌پذیرد.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 10 کارگاه آموزشی لوله‌کشی گاز در حال فعالیت هستند و به هنرجویان مهارت‌های کارآموزی را آموزش می‌دهند.
ابراهیمی تصریح کرد: رشته تعمیر آسانسور نیز از دیگر رشته‌هایی است که در سال جاری ایجاد می‌شود.با اعتبارات خوبی که دولت در بحث مهارت‌آموزی پیش‌بینی کرده حق این است که بیشتر از این عمل کنیم.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مبحث اشتغال را از دغدغه‌های دولت بیان کرد و افزود: باید در این راستا اطلاع‌رسانی کامل را انجام دهیم. زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای استان دو برابر میانگین کشوری نسبت به جمعیت است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول