اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان خبر داد:

تصویب رشته کارشناسی IT در دانشگاه علمی کاربردی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان از تصویب شدن رشته کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دفتر گسترش وزارت علوم برای این دانشگاه خبر داد.

تصویب رشته کارشناسی IT در دانشگاه علمی کاربردی نهبندان
حبیب آتش‌روز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: با تصویب شدن رشته کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات ثبت‌نام آن از 27 دی ماه جاری آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: آزمون این رشته کارشناسی در تاریخ 12 اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان تصریح کرد: رشته کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها رشته فناوری در بین دانشگاه‌های شهرستان است.
آتش‌روز یادآور شد: این دانشگاه فعالیت علمی خود را از سال ۸۲ در دو رشته تحصیلی و با 20 دانشجو آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه هم‌اکنون تعداد 570 دانشجو دارد، افزود: این تعداد دانشجو در 9 رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی مشغول تحصیل هستند همچنین تاکنون 420 نفر از این دانشگاه دانش‌آموخته شدند. 
رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان اظهار داشت: در حال حاضر 57 درصد دانشجویان این دانشگاه بومی و 43 درصد دیگر نیز غیر بومی هستند.
آتش‌روز گفت: عملیات عمرانی این دانشگاه نمونه کشوری است و ساختمان این دانشگاه در سه طبقه در حال احداث است که طبقه همکف با یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا تکمیل و طبقه اول آن نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه و مازاد درآمد نفت برای احداث و تکمیل طبقه همکف و بخشی از طبقه اول این دانشگاه صرف شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی نهبندان با اشاره به اختصاص مبلغ 4 میلیارد ریال دیگر به احداث طبقه اول این دانشگاه افزود: با این اعتبار می‌توان  یک‌هزار و 450 متر مربع دیگر به زیربنای این دانشگاه اضافه کرد.
آتش‌روز با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی و رویکرد آن کارآفرینی و یک مرکز کارآفرینی است، اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام تحصیل از طریق کانون دانش آموختگان با دانشگاه ارتباط برقرار می‌کنند که به همین منظور سه شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان رشته معدن و اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون راه‌اندازی و تشکیل شده که برای 14 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول