اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد

افزایش ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق دانشگاه علمی کاربردی

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از افزایش ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق دانشگاه‌های علمی و کاربردی خبر داد.

افزایش ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مهدیان یکشنبه شب در جمع اعضای کارآفرین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه سیاست فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت و ارتقای مهارت‌آموزی است، اظهار کرد: در استان اصفهان 54 مرکز آموزشی وجود دارد که در تمامی شهرستان‌های استان پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه 15 مرکز در شهر اصفهان واقع شده است، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فقط در سازمان محدود نشده، بلکه برای قشر دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی، قشر سرباز در پادگان و زندانیان در زندان نیز صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: اکنون زندانیان با آموزش مهارتی در کارگاه‌های اشتغال زندان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه دولت آموزش از طریق بخش خصوصی را دنبال می‌کند، گفت: همکاری مشترک با سایر دستگاه‌ها ظرفیت‌های خوبی را برای مهارت‌آموزی فراهم می‌کند.

وی با تاکید به اینکه دستگاه‌های مختلف نیز مسئول اشتغال هستند، گفت: هر دستگاهی می‌تواند متناسب با قابلیت خود به امر آموزش بپردازد.

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به آموزش‌های کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام در همه بخش‌ها آموزش دولتی و غیردولتی را در سازمان انجام و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز بر آنها نظارت دارد.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای ثمرات خوبی برای آموزش مهارتی در کشور ایجاد کرده است، گفت: یکی از معضلات کشور بحث فارغ‌التحصیلانی است که نتوانستند در جامعه شغل مناسب پیدا کنند.

مهدیان همچنین از در دستور کار قرار گرفتن افزایش ظرفیت آموزش در مقطع علمی و کاربردی از سوی اداره فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

وی گفت: یکی از مشکلات، بحث اطلاع‌رسانی مناسب و فن‌آوری اطلاعات در سازمان بود که این موضوع با ایجاد پرتال جامع فنی و حرفه‌ای کشور فراهم شد.

   معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: از این پس سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند تمام ظرفیت خود را هر سه ماه یک بار از طریق دفترچه آموزش‌های مهارتی که در سراسر کشور توزیع می‌شود، اعلام کند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول