اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه خبر داد

ایجاد 3 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه گفت: سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شده و برگزیدگان مقاطع کارشناسی ارشد، از بهمن ماه امسال وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌‌‌شوند.

ایجاد 3 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی ارومیه

شیرزاد عباسیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با تلاش‌های مستمر مدیریت این دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی جان‌پور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، از بهمن ماه امسال در سه رشته هتلداری، گردشگری و مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌شود.

عباسیان که از بنیانگذاران رشته جغرافیا در ارومیه است به ایجاد مقطع کارشناسی رشته‌های فیلم‌سازی (گرایش تدوین) و عکاسی از بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این دانشگاه دارای رشته‌های جدیدتر و مقاطع بالاتر شود

وی به بهره‌برداری از ساختمان جدید این دانشگاه در بهمن ماه امسال اشاره کرد و افزود: هم اکنون این دانشگاه در فضایی استیجاری قرار دارد ولی با تلاش‌های بی‌وقفه مدیر ارشاد استان و مدیریت دانشگاه قرار است ساختمان جدید این مرکز با زیربنایی حدود 3000 مترمربع که قابلیت ارتقاء به 8 هزار متر مربع را دارد تا دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی این ساختمان را دارای همه امکانات آموزشی و کمک آموزشی عنوان کرد و افزود: این ساختمان در نوع خود در استان آذربایجان‌غربی بی‌نظیر است.

عباسیان خاطرنشان کرد: این مرکز از سال 79 و با دو رشته مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی در مقطع کاردانی کار خود را آغاز کرد ولی هم‌اکنون این مرکز دارای هشت رشته روابط عمومی، مدیریت امور فرهنگی، جهانگردی، فیلم‌سازی، عکاسی، مدیریت گردشگری، خدمات قضایی، انیمیشن (گرافیک) است.

عباسیان گفت: تلاش داریم رشته‌‌‌های جدید ایجاد کنیم که البته شرط ایجاد رشته‌های جدید داشتن پنج استاد در مقطع کارشناسی و سه استاد در مقطع کاردانی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه به وجود دو استاد پاره‌وقت و تمام‌وقت در شرایط فعلی این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اساتید این دانشگاه به صورت حق‌التدریس از ادارات و دانشگاه‌های دیگر با ما همکاری می‌کنند اما به زودی تصمیم داریم هیئت علمی دانشگاه را تاسیس کنیم.

عباسیان تاکید کرد: هدف از تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد دوره‌های کارورزی و کاربینی برای کارمندان است تا مهارت‌های عملی در محیط کاری را به دست بیاورند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از گذشتن تنها 10-12 سال از تاسیس آن هم‌اکنون وجهه خوبی در داخل و خارج از کشور پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارومیه ایجاد تشکل‌های دانشجویی را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت این مرکز عنوان کرد و گفت: هسته‌های ابتدایی بسیج دانشجویی، انجمن‌های دانشجویی و کمیته‌های عفاف و حجاب در دانشگاه به وجود آمده است و در ساختمان جدید که دارای فضای بیشتر و بهتری است تشکل‌های دیگری راه‌اندازی می‌شود.

عباسیان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این شد که از ترم آینده به نفرات اول تا سوم هر رشته به تناسب 10 تا 25 درصد تخفیف شهریه داده شود و نفر اول هر رشته (در  میان هم ورودی‌های خود) در همان رشته بدون کنکور وارد مقطع بالاتر شود.

وی حمایت از گروه‌های هنری دانشجویی در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری را یکی از برنامه‌های کنونی و آینده این مرکز عنوان کرد و بیان داشت: از دانشجویان این دانشگاه که قصد افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف هنری دارند، حمایت مالی و معنوی به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول