اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور خبر داد

آمادگی نهبندان برای پذیرش دانشجویان خارجی فارسی‌زبان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور از آمادگی مرکز علمی ـ کاربردی شهرستان نهبندان برای پذیرش دانشجوی خارجی فارسی‌زبان خبر داد.

آمادگی نهبندان برای پذیرش دانشجویان خارجی فارسی‌زبان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدحسین موسی‌زاده سه‌شنبه شب در بازدید از مرکز علمی ـ کاربردی شهرستان نهبندان اظهار داشت: نهبندان یکی از شهرستان‌های فرهنگی و دارای مردمانی مومن و انقلابی است.

وی با بیان اینکه وجود اعتقادات دینی و رعایت آنها در کردار و رفتار مردم این منطقه سلاحی برنده در برابر توطئه‌های نرم دشمن است، تصریح کرد: این شاخص‌ها برای مردمان این سامان با توجه به قرار داشتن در حاشیه مرز کشور افغانستان بسیار مهم و ارزنده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی مرکز علمی ـ کاربردی نهبندان بر اساس نیازمندی‌ها و پتانسیل‌های منطقه پیش‌بینی و تدریس می‌شود، تصریح کرد: رشته استخراج معدن با توجه به اینکه این شهرستان قطب معدنی خراسان‌جنوبی است می‌تواند در آینده برای شاخص‌های اقتصادی این منطقه موثر واقع شود.

موسی‌زاده ادامه داد: از ظرفیت‌ها و استعدادهای معدنی خدادادی این منطقه می‌توان با استفاده از دانش بومی و تربیت افرادی متخصص و کارآفرین نهایت استفاده را برد تا وضعیت اقتصادی این شهرستان روند رو به رشدی را به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه و فکر دانشجویان را باید به سمت کارآفرینی سوق داده و آنها را در این زمینه تشویق و ترغیب کنیم، افزود: باید فکر، خلاقیت، آثار و دستاوردهای دانشجویان را وارد بازارچه‌های کارآفرینی کنیم چراکه این بازارچه‌ها محل عرضه فکر، اندیشه، دستاوردها و موفقیت‌های دانشجویان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور گفت: باید تمرین کسب و کار در جامعه به ویژه نسل جوان اشاعه و تبیین شود که یکی از محل‌ها و اماکن ترویج این فرهنگ دانشگاه علمی ـ کاربردی است.

موسی‌زاده یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی را تدوین و تنظیم استعدادها و ظرفیت‌ها هر منطقه دانست و اظهار داشت: این مرکز آموزشی با اجرا و محقق ساختن این مهم گام‌های بلندی در راستای تربیت نیروهای کارآمد و بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور برمی‌دارد.

وی از آمادگی دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان برای پذیرش دانشجوی خارجی فارسی‌زبان خبر داد و افزود: این مرکز با فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی لازم و تامین شرایط سیاسی مربوط به پذیرش دانشجوی خارجی فارسی‌زبان در این زمینه اقدام می‌کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور  تصریح کرد: این مرکز آموزشی تنها مرکز وابسته به دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شرق کشور است.

موسی‌زاده از بر طرف شدن مشکل چارت سازمانی دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان حداکثر تا مهر‌ ماه امسال خبر داد و گفت: خودروی سواری مورد نیاز این دانشگاه تا پایان خرداد‌ ماه جاری تحویل می‌شود و برای فراهم کردن امکانات آموزشی و تجهیزات کارگاهی این مرکز تا حد توان کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول