اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد

شرکت 300 مدرس در دوره‌های بازآموزی شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: 300 مدرس علمی کاربردی استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور در دوره تربیت مدرس علمی کاربردی فارس شرکت می‌کنند.

شرکت 300 مدرس در دوره‌های بازآموزی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همایون روحیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره‌های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در راستای استقرار نظام مهارت و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: استان فارس یکی از نخستین استان‌هایی است که مجری برگزاری این دوره‌ها می‌شود.

روحیان اضافه کرد: 300 نفر از مدرسان علمی کاربردی استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد از 15 تا 17 آذرماه جاری در این دوره‌ها در شهر شیراز حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: دوره‌های تربیت مدرس علمی کاربردی نخستین بار در آذر ماه سال 1390 آغاز شد و تاکنون یک‌هزار و 200 مدرس از کشور از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

روحیان تصریح کرد: در دوره تربیت مدرس علمی کاربردی سه رده آموزشی در نظر گرفته شده که شامل مهارت‌های عمومی، دوره پایه و دوره تخصصی است.

رئیس امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی ابراز داشت: دوره عمومی شامل 40 ساعت آموزش فنون تدریس، برقراری ارتباط، آشنایی با نظام‌های آموزشی، ارزیابی و سنجش فعالیت‌های آموزشی و مهارت‌های چهار‌گانه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است.

به گفته وی، دوره عمومی، پایه و تخصصی در مجموع شامل 120 ساعت آموزش است که دانشگاه علمی کاربردی به عنوان پیش‌قراول نهضت آموزش‌های مهارتی آن را برگزار می‌کند.

روحیان خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه‌ها و حتی آموزش و پرورش کشور باید به سمت آموزش مهارتی پیش بروند و نسبت 70 به 30 دروس نظری و عملی باید بر عکس شود.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه علمی کاربردی پرورش نیروی انسانی متخصص به عنوان شاخصی مهم در توسعه پایدار مد نظر قرار گرفته شده و بازنگری مواد درسی و برگزاری دوره‌های کارآموزی و کاربینی در همین راستا در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول