اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام می‌شود؛

برگزاری آزمون سراسری علمی کاربردی در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نهبندان گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور برای نخستین بار آزمون سراسری علمی کاربردی در 22 مهر‌ماه جاری در محل مرکز علمی کاربردی این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون سراسری علمی کاربردی در نهبندان
حبیب آتشروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: تعداد 600 دانشجو هم‌اکنون در مرکز علمی کاربردی این شهرستان در هشت رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی حسابداری و مهندسی استخراج معدن را دو رشته کارشناسی این مرکز دانست و تصریح کرد: برق صنعتی، فناوری اطلاعات IT، نرم‌افزار کامپیوتر، حسابداری، معماری، استخراج معدن، تولید فرآوری خرما و امور اداری هشت رشته کاردانی دانشگاه علمی کاربردی نهبندان است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نهبندان با بیان اینکه 57 درصد دانشجویان این مرکز بومی و 43 درصد دیگر نیز غیر بومی هستند، افزود: تاکنون حدود 430 نفر دانشجو در مقطع کاردانی از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.
آتشروز ادامه داد: دو رشته کارشناسی فناوری اطلاعات IT و حقوق به منظور اخذ مجوز برای دانشگاه علمی کاربردی نهبندان به دفتر گسترش وزارت ارسال شده و در حال پیگیری است.
وی از برگزاری آزمون سراسری علمی کاربردی در روز جمعه 22 مهر‌ماه جاری در محل مرکز علمی کاربردی این شهرستان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این مهم طبق رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور محقق شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نهبندان با اشاره به اینکه متقاضیان برای دریافت کارت ورود به جلسه از امروز 19 مهر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، اظهار داشت: همچنین متقاضیان در صورت بروز نقص یا مغایرت در کارت ورود به جلسه خویش از روز پنج‌شنبه همین‌ هفته یعنی 21 مهر‌ماه می‌توانند به دانشگاه جامع علمی کاربردی نهبندان مراجعه داشته باشند.
آتشروز در ارتباط با مباحث عمرانی این مرکز افزود: ساختمان این دانشگاه در دو طبقه با زیربنای 3 هزار و 260 متر مربع با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که طبق قول پیمانکار تا دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی اعتبارات هزینه شده برای اجرای ساختمان این مرکز را تاکنون حدود 2 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: حدود 70 درصد این اعتبارات از محل طرح توسعه نهبندان تامین و هزینه شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: برای حصارکشی، محوطه‌سازی و تکمیل طبقه دوم این مرکز به حدود یک‌میلیارد تومان اعتبار دیگر نیازمندیم.
آتشروز با بیان اینکه از آن جایی که این دانشگاه هیچ‌گونه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه برای دانشجویان را ندارد، گفت: اما به لحاظ محرومیت شهرستان و از طرفی رفع دغدغه خانواده‌های دانشجویان به ویژه دانشجویان غیر بومی این مرکز تاکنون اقدام به تجهیز سه خوابگاه کرده است.
وی اظهار داشت: از این سه خوابگاه تعداد دو خوابگاه برای برادران و یک خوابگاه دیگر نیز برای خواهران تجهیز شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول