اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اعتبار عزاداری‌های حسینی برگرفته از جوهره مردمی آن است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: شوکت و شکوه عزاداری‌های مردم ولایت‌مدار اردبیل در ماه محرم برگرفته از هویت و جوهره مردمی این برنامه‌هاست.

اعتبار عزاداری‌های حسینی برگرفته از جوهره مردمی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی اردبیل که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اجلاس پیر‌غلامان حسینی که پیش از آغاز ماه محرم در اردبیل برگزار شد سر‌آغاز خوبی برای عزاداری‌های عاشورایی مردم این دیار بود که امسال حال و هوایی متفاوت به این خطه از کشورمان بخشید.

وی حضور ارادتمندان و عاشقان حسینی از 30 کشور را در این اجلاس یک وجه امتیاز ماندگار برای اردبیل و شاخصه‌ای در طول برگزاری این اجلاس در سال‌های گذشته توصیف کرد و یادآور شد: اجلاس دهم با 9 دوره گذشته هم در شکل برگزاری و هم محتوا تفاوتی آشکار و قابل تامل داشت به طوری که برگزاری نمایشگاه ماه سرخ و برپایی برخی از آیین‌ها و رسوم عزاداری در مراسم افتتاحیه و اختتامیه به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقطه تجلی این رویداد عظیم و بین‌المللی بود.

عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی‌های این برنامه پذیرایی و استقبال از پیر‌غلامان حسینی به شکل، سبک و سیاق سنتی، بدیع و دلپذیر بود که حضور رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در انعکاس این رویداد عظیم عاشقانه و بی‌ریا بوده است.

اکبری گفت: ما در برگزاری شایسته و انعکاس رسانه‌ای این برنامه با عشق و ارادت گوی سبقت را از سایرین گرفتیم به طوری که در طول 10 دوره برگزاری این اجلاس به اذعان همه اجلاس اردبیل شان و شکوه خاصی داشت.

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه محرم با حال و هوای متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و تجمعات عظیم مردم در تاسوعا و عاشورا تاکید کرد: این موج که برخاسته از عشق و شور و شعور حسینی است سبب شد تا جلوه‌های زیبایی از مردم این خطه را به مکتب حسینی شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل بیان داشت: قطعاً حضور مردم جلوه‌ای ویژه به این برنامه بخشیده بود که از تمام رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در انعکاس ملی و جهانی این برنامه قدردانی می‌کنیم که در همین ارتباط نیز استان اردبیل رتبه ممتازی را در انعکاس این رویداد کسب کرد که همه این توفیقات نصیب عزادارانی است که با عشق و شور خاصی در این اجتماعات حاضر شدند.

اکبری افزود: برای پنجمین سال این برنامه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد به طوری که یک ظرفیت عظیمی را در همدلی و همراهی تمام مسئولان به ویژه سپاه و بسیج در تقارن این ایام با پاسداشت ارزش‌های بسیجی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این برنامه همه زیر یک بیرق و پرچم به نام امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) گرد آمدند و سعی شد مداحان،‌ شاعران و روحانیون علاوه بر بیان عظمت قیام عاشورا از شهدا و بسیجیان نیز یادی کنند چرا که امروز هر چه از انتقال این فرهنگ به دست ما رسیده و شاهد آن هستیم تجلی از عشق بسیجی و بنیانی است که امام راحل بعد از پیروزی انقلاب آن را بنا کردند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل عنوان کرد: در این برنامه قرار نبود اسمی از دستگاه‌ها و نهادها برده شود چرا که همه مردم در نهایت صدق و صفا گرد هم آمدند تا یک شور و حالی حسینی را به نمایش بگذارند.

تولید و پخش 30 قسمت از اجتماع اردبیلی‌ها توسط شبکه‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه در این برنامه سعی شد به شکل ممتاز شور و شعور حسینی از طریق شبکه‌های سراسری و بین‌المللی منعکس شود،‌ تصریح کرد: ما در پخش برنامه‌ها در ایام ماه محرم از شهرستان‌ها غفلت نکردیم و سعی داشتیم تجمعات حسینی شهرهای مختلف را منعکس کنیم.

رضا پستی با اشاره به اینکه علاوه بر پخش برنامه‌های مختلف عزاداری محلات شش‌گانه اردبیل به صورت کامل ضبط و برگزیده آن پخش شد، ابراز داشت: ما هر شب عزاداری حسینیه ثار‌الله اردبیل را نیز به همراه طشت‌گذاری محلات و دستجات مختلف از صدا و سیما پخش کردیم و از مجموع برنامه‌های تجمعی مردم اردبیل در 30 قسمت برنامه مجزا تولید شد و برای پخش از شبکه‌های بین‌المللی در اختیار مسئولان قرار گرفت.

وی یادآور شد: به رغم این تلاش‌ها هنوز کارکرد رسانه‌ها مورد توجه قرار نگرفته است چرا که انتظار داریم نظم و انضباط در عزاداری‌ها مورد توجه قرار گیرد تا در پخش و انعکاس این رویدادها جلوه‌ای شایسته پیدا کند.

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما در تقارن این ایام با هفته بسیج سعی کردیم برنامه‌های متنوعی را نیز با محوریت بسیج پخش کنیم چرا که دغدغه ما انعکاس عزاداری‌های اصیل به همراه بیان ارزش‌های عاشورایی بسیجیان بوده است.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول