اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

وجود مداحان بستر مناسب را برای عزاداری دور از انحراف فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: بهترین زمینه و بستر برای انجام عزاداری به دور از انحراف، استفاده از ابزار مناسب و ذاکرین و مداحان گرانقدر اهل بیت(ع) در استان است.

وجود مداحان بستر مناسب را برای عزاداری دور از انحراف فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دهه نخست محرم‌الحرام امسال نیز با تمام فراز‌های خود در شرایطی سوزناک به پایان رسید، انگار همین دیروز بود که صدای گروه‌های عزاداری محله‌ها، فضای شهر را حسینی کرده بود.

عزا‌داری‌های مردم سراسر استان با آداب و رسوم مختلف در شمال تا جنوب استان همچون‌ سال‌های‌ گذشته با کیفیت و کمیت مطلوبی برگزار شد.

هم‌زمانی دهه اول محرم با دفاع انتفاضه مردم غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و هفته بسیج، روحی تازه در کالبد آزادی‌خواهان جهان دمید تا ضمن ترکیب فرهنگ حسینی مبتنی بر خلق بسیجی نمونه زنده استقامت و جاودانگی را در فلسطین به رؤیت همگان برساند. استقامتی که محکوم به پیروزی بوده و این‌چنین هم شد.

محرم هنوز باقی است، امتداد و گردش سینه به سینه این فرهنگ مستلزم برگزاری و تداوم اجرای همیشگی آن در فضای عاری از بدعت‌ها و حضور عاشقان و دل‌سوختگان ائمه اطهار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد برگزاری مراسم عزاداری امسال نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: به طور یقین با ادله و شواهد قاطع، عزاداری امسال مردم استان علی‌رغم همه فشارها و شایعاتی که از جانب بیگانگان بود، قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ صفر قربانپور با اشاره به پایه‌گذاری رسوم جدید در مراسم عزاداری امسال در مورد تحقق برنامه‌ریزی‌ها برای عزاداری‌ عنوان کرد: پیش‌بینی شده بود که مراسم تجمیع روز‌های هفتم و هشتم اجرا شود که این امر محقق شد.

وی ادامه داد: برای اینکه این فرهنگ به عنوان جریانی عمومی رواج پیدا کند باید فرهنگ‌سازی به دور از ابزار آلات انحرافی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان با اظهار امیدواری از برگزاری مراسم‌ نمادین در سال‌های آینده و رسیدن به یک گستره مطلوب، در‌باره بسترهای لازم این کار تصریح کرد: بهترین زمینه و بستر برای انجام عزاداری به دور از انحراف، استفاده از ابزار مناسب و ذاکرین و مداحان گرانقدر اهل بیت(ع) در استان است.

انتهای پیام/75002/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول