اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

سنت‌های عزاداری همدان منعکس شود

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم سوم امام حسین(ع) در همدان خواستار انعکاس سنت‌های عزاداری همدان از صدا و سیمای مرکز شد.

سنت‌های عزاداری همدان منعکس شود

حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انعکاس خوب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان توسط صدا و سیمای مرکز اظهار کرد: صدا و سیمای همدان نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته و توانسته مراسم عزاداری را به خوبی پوشش دهد.

وی با اشاره به توقعات مردم همدان در امر انعکاس مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا از طریق صدا و سیمای مرکز، آن را مطالبه‌ای به حق دانست و ادامه داد: رایزنی‌ها با مسئولان مربوطه به منظور انعکاس مراسم روز سوم امام حسین(ع) از صدا و سیمای مرکز انجام شد تا در صورت وجود شرایط نسبت به این مهم اقدام شود.

فرماندار شهرستان همدان برگزاری مراسم روز سوم عاشورا در همدان را یکی از مراسم‌های عزاداری باشکوه خواند و افزود: در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین مراسم عزاداری باشکوهی در روز سوم امام حسین(ع) برگزار نمی‌شود که این امر نشان از عمق علاقه مردم همدان به امام حسین(ع) و یاران باوفایش دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی و حرکت منسجم و اثرگذار، انعکاس مراسم این روز در شبکه‌های سراسری را داشته باشیم می‌توان جلوه‌ای از سنت‌های عزاداری همدان را به دیگر نقاط کشور نشان دهیم.

به گفته قهرمانی‌مطلق مراسم عزاداری مردم همدان در روز سوم عاشورا می‌تواند الگویی باشد مبنی بر اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) تنها منوط به تاسوعا و عاشورا نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر انسانی در پرتو پیروی از دین به کمال مطلوب می‌رسد، تأکید کرد: دین تنها ضامن بشریت به سعادت ابدی است که در این میان پیروی از سیره و روش امام حسین(ع) کشتی نجات آدمی از گرفتاری‌هاست.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دور کردن مردم از فرهنگ حسینی افزود: امروز تمام برنامه‌ریزی دشمن معطوف گرفتن روح موجود در عزاداری‌ها که همان سازندگی، نورانیت و آموزندگی است، شده که البته هوشیاری و بصیرت ملت ایران مانع از تحقق این هدف شده است.

انتهای پیام/89002/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول