اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

عزاداری بدون شناخت واقعه عاشورا موثر نیست

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) بدون شناخت صحیح از واقعه عاشورا نمی‌تواند عامل ایجاد تاثیر در جامعه شود.

عزاداری بدون شناخت واقعه عاشورا موثر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیمشک حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند شامگاه دوشنبه در گفتمان دینی اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) باید همراه با شناخت صحیح از واقعه عاشورا باشد.

وی با بیان اینکه عزاداری باید همراه با معرفت باشد، افزود: ارتقای سطح معرفتی جامعه نیازمند آگاهی‌بخشی درباره عمق قیام عاشوراست و باید در این باره از اساتید برجسته‌ای استفاده شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تنها عزاداری برای واقعه عاشورا در شرایط کنونی امری لازم نیست بلکه باید تلاش شود بصیرت جامعه درباره نحوه رخداد این حادثه تاریخی نیز افزایش یابد.

بهداروند با اشاره به واقعه کربلا افزود: آنچه شهدای کربلا را تا ابد جاودانه کرد بصیرت و معرفت است که در بین شهدا و حاضران در عاشورا زبانزد بوده است.

وی افزود: باید در واقعه عاشورا به همه مسائل توجهی ویژه داشت از رفتار همراه با ادب اصحاب امام حسین(ع) تا برپایی نماز بین آن همه دشمن و در آستانه شهادت امام حسین(ع) که همه آنها درس‌های بزرگی برای امت مسلمان است.

بهداروند تاکید کرد: شاید تنها 50 درصد واقعه عاشورا بر عهده اصحاب امام حسین(ع) بود و بیش از 50 درصد دیگر برعهده امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بوده است و این دو توانستند واقعه عاشورا را ماندگار کنند در صورت نبود این دو نفر این واقعه نیز مانند دیگر وقایع موجود در تاریخ تحریف می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا آگاهی نسل جوان نسبت به واقعه عاشورا افزایش یابد و به این دلیل نیازمند تحلیل مسائل تاریخ آن زمان هستیم.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول