اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تبریز:

عزاداری محرم در بازار تبریز مهم‌ترین عامل جذب گردشگران مذهبی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تبریز عزاداری های محرم در بازار تبریز را یکی از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگران مذهبی به این شهر و همچنین استان آذربایجان شرقی دانست.

عزاداری محرم در بازار تبریز مهم‌ترین عامل جذب گردشگران مذهبی است

شهرام دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ثبت ملی آیین‌های عزاداری در بازار تبریز راهکاری مناسب برای معرفی آداب و سنن حسنه این منطقه است که می‌تواند گردشگران مذهبی بیشتری را به سوی استان جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت ملی عزاداری‌های بازار و نیز ثبت تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام اقدامات موثری هستند که می‌توانند چهره خوبی از تبریز و آداب و سنن و رفتارهای مذهبی‌اش به کشور و حتی جهانیان معرفی کنند.

دبیری با بیان اینکه باید به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی برای این اقدام شایسته و تداوم چنین فعالیت‌هایی در ثبت میراث و آداب اصیل منطقه تبریک گفت، ثبت ملی را اقدامی موثر در اطلاع رسانی صحیح از توانمندی‌های یک شهر دانست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز تصریح کرد: ثبت ملی این آیین همچنین به حفظ اصالت عزاداری‌های حسینی که سال‌هاست در بین مردم آذربایجان‌شرقی به ویژه بازاریان بازار تبریز رواج دارد، کمک می‌کند.

دبیری این آیین و سنن به ویژه آداب عزاداری را جزئی از هویت مردم آذربایجان شرقی دانست و گفت: باید آداب و رسوم خوب و مقبول را به دور از جنبه‌های خرافی آن ترویج و تقویت کرد تا در شناسایی فرهنگ صحیح یک کشور بتوانند به خوبی نقش ایفا کنند.

یادآور می‌شود، پرونده آیین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بازار جهانی تبریز، در پنجمین همایش ملی شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث فرهنگی در فهرست میراث ناملموس آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/6002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول