اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

عزاداری اردبیلی‌ها با کمترین آسیب برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ امسال عزاداری مردم اردبیل در کمال ابهت و پیشگیری از هرگونه آسیب‌های مداحی که در سال‌های گذشته مشهود بود صورت گرفت.

عزاداری اردبیلی‌ها با کمترین آسیب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی اردبیل اظهار داشت: ما در دهه اول محرم با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی و بالاتر از آن حضور مردم توانستیم حماسه‌ای را در عشق و محبت به ساحت امام حسین (ع) متجلی کنیم که در دنیا نظیر آن وجود ندارد.

وی موفقیت به دست آمده در برگزیده شدن استان در عزاداری‌های حسینی امسال را توفیقی مضاعف برای عموم عزاداران، مداحان، شعرا و بزرگان این شهر توصیف کرد و یادآور شد: امسال به دلیل تقارن هفته بسیج با دهه اول محرم برنامه‌ریزی‌ها به سمتی بود تا از این ظرفیت نیز استفاده شده و در کنار آن هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز بیش از گذشته مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

عضو کارگروه امور فرهنگی استان با بیان اینکه برنامه‌های ماه محرم امسال با جلوه و تنوع خاص اما آسیبی کمتر برگزار شد، خاطرنشان کرد: نسبت به سال‌های گذشته این وضعیت شایسته‌تر و مطلوب‌تر بوده است.

ستوده گفت: ما در حوزه فعالیت‌مان در کنار تدبیر شایسته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به عنوان متولی حوزه مساجد با همراهی زیر‌شاخه‌های دخیل در این حوزه سعی کردیم در توجیه هیئت‌ امنای مساجد به کارها و اقداماتی دست بزنیم تا در این ایام شرایط مساجد از نظر بهداشتی و فضای عمومی برای استقبال از عزاداران شکل حقیقی و مطلوب‌تری به خود بگیرد.

این مسئول به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مداحان و شاعران و نشست‌های هم‌اندیشی با هیئت‌های مذهبی در غنا بخشیدن به عزاداری‌ها و مداحی‌ها اشاره کرد و افزود:‌ سعی کردیم اشعار مناسب، کتاب‌های صحیح و مستدل در اختیار مداحان قرار دهیم تا آنها بر اساس واقعیت‌ها و دوری از هرگونه بدعت و تحریف و انحراف بتوانند حقایق را به مردم بازگو کنند.

مداحانی که شان امام حسین را حفظ نمی‌کردند تذکر گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه ماه محرم نشستی با روحانیون با دعوت از اساتید کشوری و مسئولان رده بالای ملی برای توجیه روحانیون برگزار شد، بیان داشت: در این نشست سعی کردیم علاوه بر آسیب‌شناسی عزاداری‌ها و طرح مباحث اقتصاد مقاومتی در یک ابتکار موضوع محرم و عزاداری اهل سنت را مورد توجه قرار دهیم تا برادران شیعی و سنی متوجه خطر فرقه ضاله وهابیت شده و حق و حقیقت را در عزاداری‌ها نمایان سازند.

ستوده ادامه داد: در کنار این برنامه در قالب استقبال از محرم در شهرستان‌های مختلف سعی کردیم هشدار‌های لازم را که بیشتر خواسته و مطالبه نماینده ولی فقیه در استان بود به گوش صاحبان منبر برسانیم تا آسیب‌ها و خطرات به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اکثر مداحان اخلاقیات فکری، اندیشه‌ای و همچنین شان و شوکت عزای حسینی را حفظ کرده‌اند، تصریح کرد: به برخی از مداحان که سعی داشتند مطالبی غیر‌واقعی و ناصحیح را انتقال دهند تذکر دادیم تا مواظب محتوای شعری خود باشند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول