اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بشرویه خبر داد

اختصاص 64 موقوفه با نیت عزاداری محرم در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از اختصاص عواید 64 موقوفه به مراسم عزاداری، روضه‌خوانی و اطعام در سطح شهرستان بشرویه خبر داد.

اختصاص 64 موقوفه با نیت عزاداری محرم در بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: ماه محرم و صفر، بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت بصیرت حسینی است که این مهم تنها با حرکت در مسیر اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) محقق می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) به عنوان کانون انسان‌سازی، منحصر به یک تفکر و یا مذهب خاص نیست، بلکه این مکتب متعلق به همه آزادی‌خواهان و آزاداندیشان جهان است که باید از این منبع پرفیض الهی برای تعالی و تکامل زندگی فردی و اجتماعی خود بهره گیرند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با بیان اینکه بصیرت‌دهی به جامعه از اهداف اداره اوقاف است، تصریح کرد: برگزاری مراسمات مذهبی و استفاده از ظرفیت مناسب بقاع متبرکه، اجرای نیات واقفان و توسعه و ترویج فرهنگ وقف در راستای رسیدن به این هدف است.

خدایی از اختصاص عواید 64 موقوفه در شهرستان بشرویه به برگزاری مراسم عزاداری، روضه‌خوانی و اطعام عزاداران در ماه محرم خبر داد و گفت: این موقوفات متصرفی است و نیات محرم و صفر توسط متولیان اجرا می‌شود.

وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت عواید موقوفات و بستر بقاع متبرکه، استفاده از سخنرانان و مداحان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ امامت و ولایت و بصیرت‌بخشی و بصیرت‌افزایی اقشار مختلف جامعه و همچنین اجرای نیات واقفان در جلسات عزاداری از سیاست‌های اداره اوقاف است.

*برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان بشرویه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و گفت: حادثه عاشورا یک حادثه فرهنگی است و باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، درس‌های عاشورا را برای نوجوانان و جوانان نهادینه کرد.

خدایی سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت عاشورا، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه وقف احسان ماندگار، برپایی خیمه‌های معرفت و پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه‌‌های ایام محرم در بقاع متبرکه این شهرستان بیان کرد.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول