اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

مراسم هیئت‌های عزاداری گیلان منسجم برگزار شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستار برگزاری مراسم هیئت‌های عزاداری به صورت منسجم در این استان شد.

مراسم هیئت‌های عزاداری گیلان منسجم برگزار شود

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت عزاداری ماه محرم و صفر را آیینی پویا و سنتی ارزشمند از حیات معنوی اسلام نامید و اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که هر چه داریم از عزاداری ماه محرم و صفر است.

وی ادامه داد: توجه به فرهنگ عزاداری مطابق با روایت‌های رسیده از ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهد که اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره به عزاداری سیدالشهدا (ع) اهتمام ویژه‌ای داشتند.

اشجری به ارادت ویژه ملت ایران نسبت به خاندان مطهر پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: عزاداری ماه محرم و صفر مردم ایران همواره زبان‌زد خاص و عام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: جمعیت عزاداران، یکپارچگی، همدلی و پرهیز از تفرقه‌های برآمده از تفاخر هیئت‌های عزاداری نسبت به همدیگر ارادت قلبی دسته‌های عزاداری را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عزاداری هیئت‌های مذهبی در شهرهای یزد، اردبیل، زنجان و ... در صدا و سیما، ابراز کرد: صفوف منظم و انسجام برآمده از همدلی دسته‌های عزاداری بسیار زیبا بود.

اشجری آرزوی قلبی تمام دلسوختگان گیلان را مشهود بودن هماهنگی و همدلی در جمعیت عزداران استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انسجام و همبستگی برای ابراز علاقه همگانی در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) باید دیده شود اما در روز تاسوعا و عاشورا صحنه‌هایی که از مراسم عزدارای مردم شهر رشت بر روی آنتن‌های خبری شکبه‌های سیمای جمهوری اسلامی دیده شد، نشانه بارزی از پراکندگی، بی‌برنامگی و عدم انسجام حضور دسته‌های عزاداری بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خواستار برگزاری مراسم‌های هیئت‌های عزاداری به صورت منسجم در این استان شد و بیان کرد: متولیان با دعوت از هیئت‌های امنای عزاداری‌ها، مراسم‌های عزاداری را در شأن مردم ولایتمدار گیلان برگزار کنند.

وی بر برنامه‌ریزی مراسم‌های عزاداری محرم و صفر تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی با برنامه‌ریزی شور و عشق مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) و شهیدان عاشورای حسینی را ادا کنند و امیدواریم با همت تمام دست‌اندرکاران و دلسوزان در مراسم‌های دیگر به‌ویژه در سال‌های آینده شاهد حضور منسجم و شکوهمند دلسوختگان اهل بیت (ع) در عزاداری‌ها باشیم.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول