اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

حل مشکلات اقتصادی خواست مردم از نمایندگان مجلس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر: یکی از مهم‌ترین توقعات مردم از نمایندگان مجلس این است که بدون فوت وقت و با برنامه‌ریزی حساب شده برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی چاره‌اندیشی کنند.

حل مشکلات اقتصادی خواست مردم از نمایندگان مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابهر به شهادت بزرگمرد انقلابی و مجتهد زمان آیت‌الله مدرس و روز مجلس اشاره کرده و گفت: یکی از وظایف مهم نمایندگان در این برهه حساس اقدامات زیربنایی برای حل محرومیت‌ها و مشکلات مردم است.

وی افزود: جامعه امروز پس از سپری شدن مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز سه دهه گذشته، اینک به حق از تمام نهادها و مسئولان کشور به ویژه از دولت و نمایندگان مجلس انتظار دارد.

امام جمعه ابهر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین توقعات مردم از مجلس این است که بدون فوت وقت و با برنامه‌ریزی حساب شده برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی چاره‌اندیشی کنند و مسئولیت خود را در قبال مردم شریف ایران و خون شهیدان والامقام انجام دهند تا بلکه محرومیت‌ها و فشارهایی که هنوز بر گردن پابرهنگان است، برطرف شود.

وی با تاکید بر ساده‌زیستی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید ساده‌زیستی و پرهیز از رفاه‌زدگی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه با بیان اینکه مجلس باید بازوی کار آمد نظام و رهبری و پایگاه مستحکم دفاع از اسلام و انقلاب و استکبارستیزی باشد، تصریح کرد: نکته دیگر اینکه نمایندگان مجلس باید بصیر و دشمن‌شناس بوده و فارغ از جناح خود، تلاش در راستای تحکیم وحدت جامعه و توجه دائمی به مصالح عمومی و منافع ملی را دغدغه اصلی خویش قرار دهند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عزاداری خوب مردم به ویژه جوانان به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرده و این روز را نماد تولی و تبری دانست و افزود: دانشجویان در سال 1332 دو ویژگی جنبش دانشجویی یعنی حق‌‌طلبی و استکبارستیزی را شاخصه حرکت اصیل خود قرار دادند و با برگزاری راهپیمایی، اعتراض خود به سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور امریکا را نشان دادند.

خطیب جمعه ابهر افزود: در 16 آذر دانشجویان سه شهید تقدیم انقلاب کردند و امروزه نیز هر حرکتی بیرون از این چارچوب، خارج از جنبش دانشجویی و یک مسئله بدلی و انحرافی است.

وی افزود: جنبش دانشجویی در تولد مبارک خویش هم دست رد بر سینه روشنفکری بیمار و هم دست رد بر حرکت‌های ابتذالی زد و از آنها دوری جست.

حجت‌الاسلام رحیمی در پایان از دانشجویان خواست بیش از پیش با معارف الهی آشنا شده و معارف را از اهل خود اخذ کنند.

انتهای پیام/2308/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول