اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

جای امثال شهید مدرس در مجلس شورای اسلامی خالی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرضا گفت: در حال حاضر جای خالی امثال شهید مدرس در مجلس شورای اسلامی برای همگان آشکار است.

جای امثال شهید مدرس در مجلس شورای اسلامی خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: شکرگزاری در برابر نعمت‌های الهی و صبر و شکیبایی در مقابل سختی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف انسان‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: برخی انسان‌های گناهکار قابل اصلاح و بازگشت هستند، اما به طور مثال عده‌ای دیگر به حدی از قساوت قلب می‌رسند که برای دست‌یابی به اهداف شوم خود دست به قتل ائمه(ع) می‌زنند و باید اعتراف کنیم که این انسان‌های پلید به هیچ عنوان توبه‌پذیر نیستند.

امام جمعه شهرضا با تشریح آثار مخرب غرور و خودپسندی در دنیای امروز گفت: ثروت، قدرت و زیبایی ظاهری از مهم‌ترین عوامل ایجاد خودخواهی در انسان‌ها به شمار می‌رود و اگر انسان‌ها به محاسبه نفس خویش اقدام نکنند، دیر یا زود به سقوط و نابودی کشیده می‌شوند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری مراسم معنوی و با عظمت عزاداری امام حسین (ع) در سطح شهرستان شهرضا گفت: وظیفه خود می‌دانم که به پاس برگزاری مراسم کم‌نظیر تعزیه‌خوانی و عزاداری از سوی هیئت‌های مذهبی در سطح شهر شهرضا و روستاهای تابعه از عموم مردم و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی تشکر و قدردانی کنم.

یعقوبی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: شادابی، نشاط و سلامت مجلس به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مطرح است و شایسته است که نمایندگان مجلس در این راستا فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دلایل جاودانگی شهید مدرس در تاریخ تصریح کرد: سلامت اخلاقی و سیاسی به عنوان دو اصل مهم در مجلس شورای اسلامی مطرح است و به طور مثال فردی همچون شهید مدرس در دوران نمایندگی مجلس همان لباسی را می‌پوشید که در دوران قبل از  ورود به کسوت نمایندگی مجلس برتن می‌کرد و این باید همواره مدنظر همگان باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرضا با اشاره به لزوم توجه به اهداف شهید مدرس در سطح جامعه گفت: باید به این موضوع اذعان کنیم که در مجلس شورای اسلامی جای خالی افرادی همچون شهید مدرس احساس می‌شود و امیدواریم مسیر و اهداف متعالی شهید مدرس هیچ وقت از جامعه ما حذف نشود.

وی در ادامه با اشاره به 16 آذر روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان به عنوان قشر برگزیده جامعه اسلامی مطرح هستند و از این قشر تلاش گر انتظار داریم که با صبر و استقامت در برابر مشکلات موجود، زمینه پیشرفت در عرصه‌های علمی و فناوری را با در نظر داشتن تعمیق اندیشه‌های سیاسی  و دینی در جامعه ایجاد کنند.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول