اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

مجلس عصاره اندیشه‌ها و آرمان‌های یک ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: مجلس عصاره اندیشه‌ها، تمایلات و آرمان‌های یک ملت است که منتخبانش به اراده اکثریتی در مجموعه‌ای به نام خانه ملت گردهم آمده‌اند و بر اساس رسالتی که دارند انجام وظیفه می‌کنند.

مجلس عصاره اندیشه‌ها و آرمان‌های یک ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران امام جمعه چناران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چناران با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: کارکرد مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه مهم و برد وسیعی که در جامعه و نظام جمهوری اسلامی دارد و همچنین وظایف و اختیارات مهمی که در تدوین قوانین و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی برای آن پیش‌بینی شده از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: گفتار، کردار و موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس که به صورت فردی و چه به صورت جمعی بازتاب و آثار گسترده‌ای در جامعه دارد.

وی ادامه داد: این موضع‌گیری‌ها به نحوی که می‌تواند منشأ وفاق ملی، آرامش و اعتماد عمومی و یا عاملی برای دودستگی و اضطراب در میان مردم و مسئولان شود.

امام جمعه چناران به روز دانشجو و مسئله جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی دو ویژگی حق‌طلبی و استکبارستیزی را شاخصه حرکت اصیل خود قرار داد و هر حرکت بیرون از چارچوب این دو ویژگی را خارج از جنبش دانشجویی، بدلی و انحرافی می‌داند.

وی افزود: جنبش دانشجویی در تولد مبارک خویش هم دست رد بر سینه روشنفکری بیمار کافه‌نشین زد و هم دست رد بر حرکت‌های ابتذالی زد.

حجت‌الاسلام تاجی ادامه داد: جنبش دانشجویی ایران بر خلاف سایر جنبش‌های دانشجویی 3 آرمان مهم دارد استقلال‌طلبی، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی و تحقق این آرمان‌های مقدس جز با آگاهی از ترفندهای دشمن امکان‌پذیر نیست و در غیر اینصورت همانگونه که تجربه‌های مکرر تاریخی نشان داده، جنبش از اهداف و آرمان‌های خویش منحرف و ابزاری برای استکبار جهانی و جریانات سیاسی قدرت‌طلب مبدل می‌شود.

ایشان با اشاره به بازتاب پیروزی بزرگ مقاومت غزه و در همین راستا استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارزیابی دستاوردهای نبرد هشت روزه غزه پرداخت و گفت: این نبرد دستاوردهای ارزشمندی در دو جهت بعد سیاسی و بعد نظامی به همراه داشت.

امام جمعه چناران افزود: در بعد سیاسی به حاشیه رفتن خط سازش و پررنگ شدن نقش مقاومت، برملا شدن سیاست خائنانه حکام مرتجع عرب، آشفتگی و شکاف در هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی، نشان دادن قدرت برتر نظامی ایران ،تاکید بر اینکه ایران فقط حامی شیعیان نیست بلکه حامی مظلومین دنیا با هر مذهبی و در هر نقطه‌ای است ضربه حیثیتی به دولت آمریکا و غرب به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، اثبات بی‌خاصیتی مجامع بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت از دستاوردها است.

حجت‌الاسلام تاجی ادامه داد: اما در بعد دستاوردهای نظامی برملا شدن ضعف اساسی سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی، افزایش برد موشک‌های مقاومت و قدرت تخریبی آن، افزایش توانمندی نیروهای مقاومت در ساخت موشک و تسلیحات نظامی، ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه اسرائیل و در نهایت وعده الهی که پیروزی در سایه صبر و مقاومت است از سنت‌های الهی است.

وی به مناسبت محرم به زیبایی‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: انتخاب راهنما و راهبر و امام یکی از زیبایی‌های عاشورا در جبهه حق است و آنهایی که امام حسین را به عنوان امام و راهنمای خود بعد از انتخاب راه درست برگزیدند رستگار و جاودانه شدند اما در جبهه باطل آنهایی که یزید را به عنوان پیشوا و امام خود برگزیدند در مسیر بدبختی، ذلالت و گمراهی گرفتار و مورد لعن و نفرین بشریت قرار گرفته‌اند.

ایشان با استناد به آیات نورانی قران که روز قیامت همه انسان‌ها با امام و پیشوایشان محشور می‌شوند تاکید کرد در شناخت امام و رهبر اشتباه نکنیم تا عاقبت و آخرت خود را خراب کرده باشیم.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول