اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

روح مجلس در پرسشگری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روح مجلس در پرسشگری و سئوال و تذکر است که باید مجریان و دست‌اندرکاران حوزه اجرا بتوانند به مطالبه مردم پاسخی روشن بدهند.

روح مجلس در پرسشگری است

کمال‌الدین پیرمؤذن همزمان با روز مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: براساس قانون صریح جمهوری اسلامی ایران کار مجلس در کنار قانون‌گذاری نظارت دقیق و تقویت روحیه پرسشگری از مجریان است به طوریکه در این زمینه سئوال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص از ابزارهایی است که یک نماینده مجلس می‌تواند با توسل به آن مطالبات مردم را از مسئولان پرسشگری کند.

وی با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس نهم سعی می‌کنند از این ظرفیت و قدرت واگذار شده از سوی مردم به آنها به نحوه مطلوب استفاده کنند، تصریح کرد: ‌اگر دستگاهی از حسن اجرای قوانین و مقررات تخطی کند قطعاً ما وظیفه تذکر و برخورد را با چنین مجموعه‌ای داریم که در این زمینه احساس می‌شود که عده‌ای دوست ندارند مجلس به وظیفه قانونی و شفاف خود عمل کند.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: نمایندگان آزاد هستند در تمام موضوعات ورود پیدا کنند و اظهار نظر آزاد و توأم با انصاف داشته باشند که در این زمینه یک نماینده ساعی و پرتلاش باید بکوشد تا مطالبه و حق مردم را درخواست کند و از مدیران و مسئولان اجرایی برآورده شدن انتظارات را طلب کند.

این مسئول مجلس ایران را مقتدرترین مجلس در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی توصیف کرد و ادامه داد: در هیچ جای دنیا مجلسی به مانند مجلس شورای اسلامی از آزادی عمل و دفاع از حقوق مردم برخوردار نیست به طوریکه این مجلس با هیچ حربه‌ای قابل تعطیل و منحل شدن نیست و قانوناً نیز نمایندگان حق دارند از جانب مردم پرسشگری کرده و از حقوق حقه آنها دفاع کند.

وی به برخی فضاسازی‌های کاذب علیه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: اینکه عده‌ای احساس می‌کنند مجلس و نمایندگان آن گاه مورد تهدید و یا تطمیع قرار می‌گیرند حرف ناصحیح و ناروایی است چرا که نمایندگان شرف و وجدان خود را که برگرفته از اراده مردم است هرگز برای رأی آوردن و یا عزل و نصب دیگران به حراج نمی‌گذارند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اطاعت‌گری محض از مقام معظم رهبری را دیگر ویژگی مجلس نهم و 290 نماینده پرتلاش آن برشمرد و یادآور شد:‌ هر چند ممکن است در دیدگاه‌ها و ارایه نظرات شاهد برخی اختلاف نظرها و اختلاف دیدگاه‌ها باشیم اما کلیت مجلس نهم پایبند به اصول نظام، فرمان ولایت و قانون اساسی است و هرگز از این دایره عدول نمی‌کنند.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود به طرح اصلاح قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: اصلاح قانون انتخابات در این کشور بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب یک ضرورت است تا ما براساس یک رویه اصلاح شده منطقی بتوانیم در تمام انتخابات زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم که در همین ارتباط اصلاح قانون انتخابات که در کیمسیون‌ها مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گرفته طرح خوبی است که امیدواریم مجلس نهم بتواند در این زمینه با رفع نواقص و کاستی‌ها یک طرح جامع و کاملی را در این زمینه ارایه کند تا برخی شبهه‌افکنی‌ها در انتخابات نیز توسط افراد مریض و دچار توهم از بین برود.

وی با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه عشق اهل بیت و محبت امام و رهبری در دل‌هایمان به ودیعه نهاده شده است، تصریح کرد: نعمتی که در سایه توجه به ماه محرم و صفر و ولایتمداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ما ارزانی شده پاس می‌داریم و معتقدیم بزرگ فلسفه نهضت حسینی نیز این بوده که مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است.

پیرمؤذن با بیان اینکه امام حسین (ع) نیز خود فرموده است من کشته اشک‌هایم و هیچ مؤمنی مرا یاد نمی‌کند مگر آن که از سوز دل اشک بریزد، باید اذعان کرد که مردم وفادار اردبیل که خاستگاه عزاداری اصیل است در محرم امسال سنگ تمام گذاشته و با عشق و ارادتی خالصانه حریم‌دار کبریایی اهل بیت بودند.

وی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌های آگاه و هوشمند ملی و استانی در به تصویر کشیدن انسجام گوشه‌ای از جولان در حریم عشق اهل بیت (ع) و وفا به آنها خاطر نشان کرد: همهمه‌ای از عزاداری و سوگواری دهه محرم پاسداشت راه حسینی، ایمان قلبی، آداب اسلامی، صلابت، شور و حال حسینی، عشق ولایی و خلوص و عشق‌ورزی میلیونی اهالی عاشورایی اردبیل که ریشه در مهر و محبت به ساحت اهل بیت دارد در تمام عالم از طریق شبکه‌های داخلی و بین‌المللی بازتابی شایسته داشته است.

دبیر مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه بدون شک برای دنیا و آخرت همه ایرانیان برپایی چنین مجالس پرفیض یک ذخیره بی‌بدیل است، اضافه کرد: عزاداری خیل حسینیان و دوستداران ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت نشان داد که در اردوگاه حق و عدالت امروزی عشق به حسین ساری و جاری است و می‌توان به شایستگی در گروه راه‌یافتگان به سعادت حسینی قرار گرفت.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از دست‌اندرکاران اجلاس دهم پیرغلامان در اردبیل و حضور آحاد مردم در اجتماع بزرگ تاسوعا و عاشورا و عزاداری دهه اول محرم از شاعران، ذاکران و مداحان عشق حسینی خواست تا در تداوم این حرکت‌ها بیش از گذشته بکوشند.

انتهای پیام/62001/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول