اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

فرمانبرداری مجلس از بیانات رهبری قابل تحسین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سئوال از رئیس جمهور گفت: وحدت و یکپارچکی امروز نیاز جدی جامعه است و اقدام نمایندگان مجلس در این زمینه قابل تحسین و تقدیر است.

فرمانبرداری مجلس از بیانات رهبری قابل تحسین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: زندگانی امام حسین (ع) سراسر درس عبرت آموزی است و قیام عاشورا سرلوحه انسانیت است.

وی افزود: حرکت امام حسین (ع) و یاران با وفایش حرکتی عظیم و معنادار است و این قیام، هدفمند و بر ولایت الهی تکیه داشت.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان بی‌گناه غزه بیان داشت: این جنگ ماهیت قدرت‌های پوشالی استکبار و استعمارگر را به دنیا نشان داد.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: دیدگاه مکتب اسلام و نظام ما در این زمینه بسیار روشن و صریح است و طبق دستورات اسلامی همه مسلمانان باید برای نجات اسلام و مسلمین تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کمک ایران به غزه تصریح کرد: مواضع صریح و شفاف مقام معظم رهبری که برگرفته از مکتب اصیل اسلام است، راه را برای همگان روشن و مشخص کرد.

سلیمانی افزود: امروز همه مسلمانان باید برای کمک به مردم مسلمان غزه به پا خیزند که در این زمینه حضور علما و سیاسیون ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه بافق با اشاره به خیانت برخی از کشورهای شیخ نشین خلیج فارس، عنوان کرد: دنیای اسلام امروز بیدار شده و کشورهای اسلامی از نظر منابع اقتصادی و سیاسی در اوج قرار گرفته‌اند اما متاسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی مهره آمریکا و استکبار جهانی هستند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست تهران پیرامون موضوع سوریه خاطرنشان کرد: مسئله آشکاری که در جریان سوریه به چشم می‌خورد، حمایت کشورهای عربی از تروریست‌ها در این کشور است که باعث ایجاد ناامنی و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان شده است.

وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد جریان سوریه اظهار داشت: برخی از کشورهای عربی به طور واضح و روشن برای رسیدن به اهداف خود، به تروریست‌ها کمک می‌کنند و به این اختلافات دامن می‌زنند.

سلیمانی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: درایت و دیگاه امام راحل در مورد بسیج باعث شد هشت سال دفاع مقدس با جان‌فشانی و ایثار و مقاومت رزمندگان با پیروزی و افتخار رقم بخورد.

امام جمعه بافق افزود: در دوره کنونی با وجود مشکلات و مسائل و تحریم‌ها، کشور توانسته است با نیروی قدرتمند بسیج قله‌های عزت و افتخار را فتح کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه بسیجیان باید به حضرت ابوالفضل العباس (ع) اقتدا کنند، خاطرنشان کرد: بصیرت، ایثار و فداکاری بسیجیان امروز مجال قدرت‌نمایی را از دشمنان نظام و اسلام گرفته است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مجلس و دولت گفت: امروز کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند وحدت و یکپارچگی است.

سلیمانی اقدام نمایندگان مجلس و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سئوال از رئیس جمهور را قابل تحسین و تقدیر عنوان کرد.

توصیه به هیئت‌های عزادار و مسئولان در مورد رعایت شئون مذهبی و اسلامی در عزاداری‌های تاسوعا و عاشورا، ایجاد نظم و هماهنگی هیئت‌های عزادار با نیروی انتظامی برای جلوگیری از بروز هر گونه بی‌نظمی، رعایت حرمت و احترام مجالس سخنرانی و ... از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول