اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد

تغییر دیدگاه کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون اقتصادی به جنوب سیستان‌وبلوچستان، دیدگاه اعضای کمیسیون اقتصادی را نسبت به استان تغییر داد، آنها به توانمندی اقتصادی اذعان داشتند.

تغییر دیدگاه کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به سیستان‌وبلوچستان

محمد سعید اربابی در حاشیه جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان در فرمانداری زابل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: سفر هیئت پارلمانی به جنوب استان با هدف الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه چند روز گذشته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای این کمیسیون به نقطه صفر مرزی در شهرستان سرباز و بخش پیشین سفر کردند و موانع و مشکلات جاری این منطقه را از نزدیک دیدند، در مورد ابعاد این سفر افزود: این هیئت برای بازدید از منطقه آزاد چابهار در راستای لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار که می‌باید در قالب تصویب این طرح در کمیسیون، از محل این بنادر بازدید می‌کردند، صورت گرفت که ضمن بازدید آنان، ما هم فرصت را مغتنم شمرده و از اینکه این بازدید صرف چابهار نباشد، این هیئت را برای بازدید از مناطق اقتصادی حوزه انتخابیه دعوت و آنها هم پذیرفتند و در شهرستان سرباز حاضر شدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در نقطه صفر مرزی پیشین، موانع موجود گمرک را برای تبادل کالا با کشور پاکستان مورد بررسی قرار دادند، همچنین موضوع ایجاد شهرک صنعتی مرزی نیز از جمله مواردی بود که دنبال شد.

اربابی، از تغییر نگرش هیئت پارلمانی نسبت به استان خبر داد و گفت: این سفر دیدگاه اعضای کمیسیون اقتصادی را نسبت به استان سیستان و بلوچستان تغییر داد، آنها ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را از نزدیک دیده و به توانمندی اقتصادی استان اذعان داشتند.

سیستان و بلوچستان افزون بر هزار و 500 کیلومتر مرز بین‌المللی با دو کشور افغانستان و پاکستان دارد که این توانمندی سبب شده تا چابهار و این استان به عنوان یکی از قطب‌های بازرگانی کالا در کشور به حساب آید.

اشتغال موجب کاهش هزینه‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت، فنوج، لاشار و آشار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اشتغال بسیاری از هزینه‌های جاری ما را کم کرده و هزینه‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی را نیز کم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لازم است مشوق برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود بیان کرد: من دیدگاه اقتصادی‌ام این است که باید مشوق ایجاد کرده، کاهش مالیات و همچنین پایین آوردن بهره تسهیلات بانکی را در دستور کار قرار دهیم.

اربابی تصریح کرد: همچنین باید مدنظر داشته باشیم که هر کس در بخش صنعت سرمایه‌گذاری کرده و توانسته 50 تا 100 نفر را شاغل کند، کارمزد بانکی وی را کاهش، مالیات وی را تا 70 درصد پایین و بیمه کارفرما را هم درصدی تخفیف بدهیم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت، فنوج، لاشار و آشار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موارد یاد شده در شرایط جاری و در اقتصاد مقاومتی بهترین راه چاره برای نجات اشتغال کشور است.

وی با بیان اینکه مادامی که در مناطق مرزی رفاه اقتصادی برآورده نشود دچار مشکل هستیم، گفت: تا زمانی که در مناطق مرزی استان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استفاده نشود به طور قطع دچار مشکل می‌شویم، هزینه‌های امنیتی ما بالا می‌رود، بجای اینکه بگوییم به بخش امنیت بپردازیم، به بخش اقتصاد و رفاه مرزنشینان خواهیم پرداخت.

اربابی به آثار باستانی شهر ایرانشهر اشاره کرد و افزود: در دور سوم سفر هیئت دولت به استان، مبلغی برای بازسازی قلعه بمپور و باغ خواجه سید بمپور اختصاص داده شد که در پی آن کارهای خوبی انجام شده است.

   وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی یادگار و نشانی از تمدن ماست، عنوان کرد: به واقع برای حفظ آثار تاریخی و مکانی که روزگاری مرکز غله منطقه در قالب بمپور بوده باید بیش از این هزینه کرد، اینها یادگاری‌هایی است که سالیان سال باقی مانده و نشأت گرفته از تمدن این منطقه است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت، فنوج، لاشار و آشار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قلعه بمپور یافته‌هایی هم داشته‌ایم، در مورد قلعه اسپیدژ بزمان گفت: قلعه اسپیدژ بزمان یکی از قدیمی‌ترین مناطق تاریخی استان بوده که قدمت آن به بیش از 3 هزار سال قبل از میلاد می‌رسد که در این قلعه، یافته‌های بسیاری کشف شده است.

انتهای پیام/75002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول