اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زنجان خبر داد

جمع‌آوری 600 میلیون تومان زکات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از جمع‌آوری 600 میلیون تومان زکات در استان زنجان خبر داد.

جمع‌آوری 600 میلیون تومان زکات در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان، رضا حسنلو اظهار کرد: یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد که در راستای محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود، جمع‌آوری زکات است.

وی با اشاره به برخی از آیات نازل شده و روایات نقل شده در زمینه لزوم و اهمیت پرداخت زکات در جامعه افزود: کمیته امداد نیز همچون سایر طرح‌های اجرایی این نهاد که برگرفته از آیات قرآنی و روایات دینی است، اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد با همکاری مبلغین زکات در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: مبلغین با حضور در روستاهای استان و با تبیین و تشریح نتایج مثبت پرداخت زکات، کمیته امداد را در جمع‌آوری زکات یاری می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای زکات در استان زنجان افزود: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز یک نفر روحانی به عنوان مسئول زکات انتخاب شده است.

حسنلو همچنین با اشاره به برگزاری جلسات شورای زکات در استان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: مشابه چنین جلساتی در شهرستان‌ها با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه شهرستان و جمعی از اعضای شورای زکات به منظور هم‌اندیشی در بحث جمع‌آوری و هزینه زکات برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت تیزرهای تبلیغاتی به منظور تبیین و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات در جامعه افزود: این اقدام نیز به منظور آشنایی مردم با نتایج و آثار پرداخت زکات و محل‌های هزینه‌کرد آن انجام می‌شود.

افزایش 305 درصدی زکات پرداختی در استان زنجان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 600 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 305 درصد افزایش‌یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه هزینه‌کرد زکات در استان افزود: مبالغ جمع‌آوری شده در این بخش در زمینه محرومیت‌زدایی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم هزینه می‌شود، که شامل احداث مسجد، پل و ... است.

انتهای پیام/73005/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول