اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

فرهنگ پرداخت زکات نیازمند جلب اعتماد عمومی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ضرورت ارتقای سطح اعتماد عمومی نسبت به پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی سبب پرداخت بیشتر زکات و نهادینه ‌شدن آن در جامعه می‌شود.

فرهنگ پرداخت زکات نیازمند جلب اعتماد عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای شورای زکات استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه زکات یک تکلیف الهی و یکی از جلوه‎های وحدت اسلامی است اظهار داشت: پرداخت زکات درهای بهشت را به روی انسان‌ها می‌گشاید و موجب سعادتمندی آنان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی افزود: اهمیت و پیامدهای پرداخت زکات باید در بین عموم مردم به خوبی تبیین شود چرا که عدالت اجتماعی ریشه‌کن کردن فقر از جامعه در احیا و اجرای این مهم تحقق پیدا می‌کند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه روحانیون بهترین افرادی هستند که می‌توانند این فریضه مهم دینی را در جامعه نهادینه کنند، اضافه کرد: نقش مبلغان و روحانیون در فرهنگ‌سازی امر زکات بسیار مهم و تاثیرگذار است، مبلغان دینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می‌شوند باید تبیین فلسفه زکات را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به فریضه زکات سبب افزایش تولید، افزایش علاقه به کار، کاهش مهاجرت و پیشرفت و آبادانی می‎شود تصریح کرد: روحانیون می‌توانند در تشویق مردم مبنی بر پرداخت زکات، جمع‌آوری و واگذاری آن به نهادهای حمایتی تاثیر بسزایی داشته باشند که ایام محرم بهترین فرصت برای این امر مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب افزایش نعمت‌های الهی و نزولات آسمانی می‌شود خاطر نشان ساخت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات مهم‌ترین گام در راستای زنده نگاه داشتن و اجرای کامل این فریضه الهی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دری ‌نجف‌آبادی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی بستر خوبی برای جمع‌آوری زکات فراهم شده است بیان داشت: پرداخت به موقع زکات به خصوص در مناطق روستایی نقش مؤثری در حل بسیاری از مشکلات و توسعه و آبادانی روستاها خواهد داشت.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه عمران و آبادانی روستاها از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند گفت: پرداخت زکات نقش مهم و مؤثری در عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد.

انتهای پیام/87001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول