اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نهبندان خبر داد

جمع‌آوری 210 میلیون ریال زکات در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: مردم این شهرستان 210 میلیون ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند.

جمع‌آوری 210 میلیون ریال زکات در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، علی قریب اظهار کرد: امسال مردم متدین نهبندان 210 میلیون ریال زکات به این نهاد پرداخت کردند.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های چند ساله در این منطقه مردم مومن این شهرستان خود را موظف دانسته‌اند تا زکات پرداخت کنند و روستاهای سید مراد، ابراهیمی، مزار سیدعلی و چاهدراز در این امر پیشقدم بوده‌اند.

فرماندار نهبندان، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: روحانیون، فرهنگیان و مسئولان باید با استفاده از خرد جمعی و با تلاشی مضاعف در زمینه نهادینه کردن این فریضه واجب دینی اهتمام ورزند.

محمدمهدی عظیمی، ایام محرم را بهترین فرصت برای روحانیون به منظور ترویج فرهنگ زکات عنوان کرد و افزود: باید روحانیت بحث زکات را با ظرافت خاصی دنبال کرده و به مردم تبیین کند.

وی یادآور شد: با برگزاری همایش تجلیل از عاملان و زکات‌دهندگان برتر می‌توان برای نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی این فرهنگ اقدام کرد.

فرماندار نهبندان، عدم پرداخت زکات را در بسیاری از اوقات به دلیل آگاه نبودن مردم از مزایا و اثرات آن دانست و یادآور شد: با تبیین درست فرهنگ زکات و معرفی آثار و پیامدهای مثبت و مخرب آن می‌توان این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد.

امام جمعه نهبندان اظهار کرد: پرداخت زکات به منزله بیمه شدن کشاورزان و اموال آنها است که در این راستا رسانه‌ها وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه دینی اهتمام بیشتری داشته باشند.

*95 دانش‌آموز نهبندانی آموزش‌های فوریت‌های پزشکی را فرا گرفتند

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: 95 دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد در مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد نهبندان از آموزش کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شدند.

قریب ادامه داد: با توجه به اینکه کشورمان از مناطق پرمخاطره از نظر حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله حوادث جاده‌ای است و بسیاری از بیماری‌ها از جمله حوادث قلبی عروقی در کشور جان بسیاری از افراد را می‌گیرد، دانستن و به کار بردن کمک‌های اولیه می‌تواند مرگ و میر ناشی از حوادث و بیماری‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد.

وی تصریح کرد: به دانش‌آموزانی که در آزمون فوریت‌های پزشکی نمره قبولی را کسب کردند گواهینامه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول