اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

بی‌بصیرتی خواص واقعه کربلا را رقم زد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: واقعه کربلا از بی‌بصیرتی خواص بود.

بی‌بصیرتی خواص واقعه کربلا را رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در پنجمین دوره غیرمتمرکز بصیرت ویژه فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجا گیلان را هفتمین استان کشور از نظر جمعیتی دانست و اظهار کرد: گیلان از نظر ورودی و خروجی مسافر چهارمین استان کشور است به طوری که باید 12.5 میلیون نفر را در طول سال مدیریت کنیم که این ویژگی موجب افزایش مسئولیت و کار نیروی انتظامی می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت یک مطالبه همیشگی مردم محسوب شده که در سطح بالایی در استان برقرار است، افزود: گیلان با تلاش نیروی انتظامی و روند جمعیتی موجود از نظر تأمین امنیت اجتماعی جزو 3 استان برتر کشور محسوب است.

استاندار گیلان با اشاره به ایام محرم و حادثه کربلا بیان کرد: محرم ماهی برای رهایی از قیود بندگی است و باید از فرصت معنوی و ارزشی عزاداری این ایام در راستای شناخت و بصیرت‌افزایی استفاده کرد.

وی با تصریح بر اینکه برای شناخت بصیرت باید از دو شاخصه دانش و علم و حق و عقیده بهره برد، اذعان کرد: واقعه کربلا ناشی از بی‌بصیرتی خواص بود که نتوانستند از دانش و عقیده خود استفاده کنند و صاحب دین را از غیر صاحب دین تشخیص دهند و فرزند صاحب دین را با نام حق و عقیده به شهادت رسانند.

هاشم‌نیا، بصیرت را منبع نور همیشگی خواند و خاطرنشان کرد: از آنجا که دشمن قوی و پیچیده عمل می‌کند ما با بصیرت می‌توانیم از امام حق حمایت و دفاع کنیم.

وی با اشاره به فتنه سال 88 و سکوت برخی از خواص، یادآور شد: دشمن برای ایجاد فتنه سال 88 از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه صدمه واقعی از بی‌بصیرتی حاصل می‌شود، متذکر شد: اگر بصیرت داشته باشیم همواره زنده می‌مانیم در غیر این صورت مرده‌ای بیش نیستیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند در جنگ اسلحه علیه اعتقادهای دینی شکست می‌خورد، اضافه کرد: دشمنان تلاش دارند با رسوخ در افکار دوستداران نظام با نظام جمهوری اسلامی بجنگند. 

هاشم‌نیا با قدردانی از برگزاری دوره‌های بصیرت و بصیرت‌افزایی در ناجا، اذعان کرد: فرهنگ بصیرت در بین فرماندهان و مدیران ناجا جاری و نهادینه شده و اجرای آن یک مطالبه مورد انتظار از طرف جامعه هدف است که پیگیری می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه آموزش دوره‌های بصیرت که همراه با توکل بر خداوند متعال است ما را در رسیدن به منبع حق بیشتر از همیشه نزدیک می‌کند، افزود: این آموزش‌ها ما را به جامعه کمال و ایمان نزدیک‌تر می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در باره بصیرت، اهمیت و ضرورت این دوره‌ها برای فرماندهان، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی کشور و استان بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود.

ابراهیم قائد رحمتی افزود: دوره‌های بصیرت با فراگیران بیشتری در ناجا دنبال شد تا مخاطبان دیگری نیز بتوانند از نسیم معنوی و شمیم روحانی آن بهره‌مند شوند.

وی، افزایش زمینه‌های خودسازی، رشد و سازندگی معنوی فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجا، صیانت معنوی از کارکنان در مقابل آسیب‌های احتمالی، تعمیق بصیرت و تقویت بنیان‌های معرفتی مخاطبان و افزایش مقاومت فراگیران در زمینه آسیب‌های احتمالی و آگاهی به زمان و شناخت مواضع حق را از جمله اهداف دوره آموزشی بصیرت عنوان کرد.

به گزارش فارس، پنجمین دوره غیر متمرکز بصیرت با محوریت تحلیل سیاسی روز، اخلاق، احکام، توبه، راه‌های انس با قرآن، جنگ نرم، رزق حلال و قیامت برای فرماندهان، مدیران و کارکنان ناجای گیلان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2300/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول