اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

جریان سقیفه اوج بی‌بصیرتی مردم بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: جریان سقیفه اوج بی‌بصیرتی مردم بود و مردم در جریان سقیفه در کری و کوری به‌سر می‌بردند.

جریان سقیفه اوج بی‌بصیرتی مردم بود
عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: از واقعه غدیر تا رحلت پیامبر اکرم(ص) 70 روز فاصله بود ولی مردم با وجود بیعت با امیر مومنان(ع)، به انکار جانشینی وی پرداختند و این امر نشانه‌ای از بی‌بصیرتی مردم بود.
وی با بیان اینکه جریان سقیفه اوج بی‌بصیرتی مردم بود، گفت: مردم در جریان سقیفه کر و کور بودند و مهاجران و انصار در این جریان حضور داشتند و انصاریون نخستین کسانی بودند که با ابوبکر بیعت کردند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انصار دارای سابقه درخشان در تاریخ بودند و پیامبر خدا(ص) را از مکه به مدینه دعوت کرده بودند، ولی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تعصبات جاهلی آنها به جایگاه اولیه بازگشت.
وی خاطر نشان کرد: مردم با تعیین ابوبکر به عنوان خلیفه تکبیر گفتند و این تکبیرها سبب بنای کج اسلام شد و به دنبال سقیفه حوادث دیگری از تاریخ اسلام رقم ‌خورد و کل این حوادث ناشی از بی‌بصیرتی مردم بود.
حسینی با اشاره به خواص دوران پیامبر اکرم(ص) گفت: طلحه و زبیر، ابوبکر و عمر خواص دوران پیامبر اکرم(ص) بودند و طلحه و زبیر در سقیفه جزو مدافعان علی(ع) بودند و دنباله‌روی فتنه‌گران نشدند و مخالفت با خلیفه وقت داشتند ولی بلافاصله بیعت را شکستند و منحرف شدند.
وی ضمن مقایسه جریان سقیفه و فتنه 88 گفت: عده‌ای از خواص در فتنه 88 محرک مردم بودند و در تضاد فکری با دیگران که در خط رهبری بودند قرار داشتند و این امر در برهه‌های مختلف زمان مشاهده می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام زمان دارای نایب خاص و عام است و درک نکردن این مطلب از سوی مردم نشان‌دهنده بی‌بصیرتی افراد است.
انتهای پیام/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول