اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

حادثه عاشورا با بی‌‌بصیرتی خواص رقم خورد/ مراقب انحراف خواص باشیم

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با اشاره به نقش خواص در هدایت جامعه گفت: اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم متوجه خواهیم شد که مقصران اصلی حادثه عاشورا خواص بودند، از این رو باید مراقب انحراف خواص باشیم.

حادثه عاشورا با بی‌‌بصیرتی خواص رقم خورد/ مراقب انحراف خواص باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده نداف ظهر امروز در جمع مردم معصوم‌‌آباد خوسف با تبیین قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: اگر خواسته باشیم دین و شریعت پیامبر را پیاده کنیم جز اینکه فرهنگ عاشورا را به خوبی درک کنیم راه دیگری نداریم.
وی با طرح این سؤال که تا چه اندازه راه ما به قیام حسین(ع) نزدیک است، یادآور شد: برای پاسخ به این مسئله باید از خود سؤال کنیم تا چه اندازه به نماز اهمیت می‌دهیم و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم.
فرماندار بیرجند گفت: مردمی که 60 سال پیش امام حسین(ع) را کنار پیامبر دیده بودند، به حدی به جایگاه پست رسیدند که وقتی پسر پیغمبر را شهید کردند بر جنازه او سنگ زدند و شادی کردند.
قاسم‌زاده نداف اضافه کرد: این مردم به خوبی حضرت امام حسین(ع) را می‌شناختند اما چرا بد و به شکل پست عمل کردند سؤال مهمی است که پاسخ آن هم روشن است، زیرا خواص جامعه مشکل داشتند و عالمان آن زمان منحرف شدند.
وی تاکید کرد: در کربلا  وقتی امام حسین(ع) را شهید کردند خیلی‌ها متوجه اعمال خود شدند و توابین اعلام کردند باید هرجور شده کشته شویم و جز شهادت هیچ چیز نمی‌خواهند.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه در هر زمانی خواص جامعه باید روشن‌گری کنند، افزود: باید روشن‌گری کنیم که هدف امام حسین(ع) از قیام چه بود و اینکه آیا گریه بر مصائب آن حضرت کافی است و یا باید راه دیگری برویم.
قاسم‌زاده نداف گفت: گریه هدف اصلی عزاداری نیست، چون هنگامی که گریه هدف باشد برخی خرافه‌هایی می‌آورند تا بگریانند و متوجه باشیم گریه‌ای مورد قبول است که با پایداری دین خدا همراه باشد.
وی با انتقاد از برخی عزاداری‌ها و استفاده برخی هیئت‌ها از طبل ادامه داد: اگر بنا باشد در مجالس این مسائل را نگوییم و پیامدهای استفاده از برخی ابزارها را متذکر نشویم کجا بگوییم.
فرماندار بیرجند به تاریخچه مخالفت با محرم و صفر اشاره کرد و افزود: دشمنان هر نوری را خاموش کردند اما نور حسین(ع) را نمی‌توانند و حتی زمان طاغوت عزاداری را ممنوع کردند اما مردم ما عزاداری و انقلاب کردند و امام فرمود ما هرچه داریم از عاشورا است.
قاسم‌زاده نداف اضافه کرد: در 8 سال دفاع مقدس همه کشورها علیه ما شدند و صدام افتخار می‌کرد اما سؤال این است که امروز صدام چه جایگاهی دارد و جایگاه امام کجاست و در حادثه عاشورا نیز می‌بینیم که یزید که به شهادت حسین(ع) افتخار می‌کرد امروز نامی از او برده نمی‌شود و یاد و راه امام حسین(ع) زنده بوده و ادامه دارد.
وی گفت: امروز برخی مذاهب و ادیان می‌گویند خوش به حال شما شیعیان که حسین(ع) را دارید که گریه کنید و ما کسی را نداریم.
فرماندار بیرجند خطاب به مردم به ویژه جوانان افزود: اگر توانستیم غیرت را پرورش دهیم، تهمت نزنیم، غیبت نکنیم، حلال را حرام نکنیم، به ناموس مردم نگاه نکنیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم آن وقت می‌توان ادعا کرد که عاشورا و قیام سرور و سالار شهیدان را درک کرده‌ایم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول