اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

بی‌بصیرتی عوام نینوا را حزن‌انگیز کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: بی‌بصیرتی عوام در شناخت هدف و مقصد نهضت سید‌الشهدا سبب شد تا تلخی حادثه نینوا کام‌ها را در طی تاریخ تلخ کند.

بی‌بصیرتی عوام نینوا را حزن‌انگیز کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و نشست با جمعی از ریش‌سفیدان و معتمدین دستجات عزاداری اردبیل اظهار داشت: اردبیل با مرکزیت عزاداری به عنوان قلب عزاداران حسینی مطرح است چرا که این استان از دیرباز جایگاه و پایگاه عاشقان و دلسوختگان اهل بیت (ع) بوده است.
وی خاطرنشان کرد: عزاداری‌های با اخلاص، بی‌ریا و پر شور و شعور مردم حسینی اردبیل به دلیل بهره‌مندی از ظرفیت‌های ریشه‌دار، عمیق و دیرینه آن در آداب و رسوم پر افتخار مردم نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ غنی تعزیه و تداوم فرهنگ غنی عاشورایی در تمام کشور داشته است.
این مسئول بیان داشت: امانتداری اردبیلی‌ها در پاسداری از میراث گرانبهای عزاداری سید و سالار شهیدان مثال‌زدنی و ارادت‌شان به آستان اهل بیت عصمت و طهارت ستودنی است.
اکبری با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و برجستگی کم نظیر اردبیل در عزاداری‌های این ایام در سطح کشور، گفت: مراسم پیشواز شام غریبان غریب دشت نینوا امام حسین (ع) عصر عاشورا در اردبیل برگزار خواهد شد.
فرماندار اردبیل یادآور شد: تجمع با شکوه مردمی در عزاداری هیئت مذهبی و دستجات عزاداری سبب انسجام، همدلی و وحدت کلمه حسینیان برای رسیدن به معرفت حسینی و افزایش بصیرت فلسفه قیام کربلا با عمل صادقانه و مخلصانه وی شود و این امر می‌تواند ما را در دفاع از آرمان‌های بلند نهضت عظیم عاشورا موفق کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری استقبال کم‌نظیر و منسجم حسینیان اردبیل در مراسم عصر تاسوعای سال گذشته را یادآور شد و بیان داشت: به دلیل تجربیات ارزشمند از حضور دریایی مردم حسینی اردبیل در مراسم عصر تاسوعا به پیشنهاد جمعی از ریش‌سفیدان، معتمدین و دستجات عزاداری امسال برای نخستین بار در تاریخ عزاداری اردبیل برنامه عصر عاشورا با هدف هم‌نوایی با اسرای دشت کربلا و احیای سنت دیرینه شام غریبان به طور آزمایشی از ساعت 3:30 دقیقه بعد از ظهر در میدان عالی‌قاپو برگزار می‌شود.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر فرصت زمانی مناسب در عزاداری عصر عاشورا خاطرنشان کرد: در صورت اقبال عمومی در برگزاری باشکوه این مراسم می‌توان گفت دریچه‌ای دیگر از عشق و ارادت حسینیان دار‌الارشاد اردبیل به روی شیفتگان مکتب سرخ شهادت، آزادگی و جوانمردی در اشاعه فرهنگ عاشورا گشوده خواهد شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول