اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

بی‌بصیرتی برای جامعه مشکل‌ساز می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: بی‌بصیرتی موجب ایجاد مشکل برای انسان، جامعه و رهبران جامعه می‌شود.

بی‌بصیرتی برای جامعه مشکل‌ساز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: زندگانی حضرت علی (ع) دارای ابعاد و زوایه‌های مختلفی است، از جمله اینکه ایشان دچار افرادی بی‌بصیرت بودند.
وی ادامه داد: در دوران امیرالمومنین (ع) افراد بی بصیرتی بودند که بین امام علی (ع) و معاویه تفاوتی قائل نشده یا بین این دو مردد بودند که حضرت امیرالمومنین (ع) نیز در این‌باره فرمودند: «دو گروه کمر مرا شکستند، یکی عالمان زبان‌باز و دیگری انسان‌های نادان و بی‌بصیرت»
خطیب جمعه طبس با بیان اینکه بی‌بصیرتی موجب ایجاد مشکل برای انسان، جامعه، رهبران جامعه و حتی رهبران معصوم جامعه می‌شود، تصریح کرد: ممکن است در هرزمانی افراد بی‌بصیرت وجود داشته باشند و باتوجه به اینکه مسائل و به‌ویژه جریانات سیاسی روز به روز پیچیدگی خاصی پیدا می‌کند باید آحاد جامعه به دنبال افزایش بصیرت خود باشند تا بتوانند حق را از باطل تشخیص داده و علی زمان را آنطور که شایسته و بایسته است یاری کنند.
وی با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد در سال 1332 و بازگرداندن محمدرضا شاه به کشور توسط آمریکایی‌ها، بیان کرد: آمریکایی‌ها خیانت‌های زیادی به کشورمان کردند که ازجمله آن برگرداندن محمدرضا شاه بود و اگر انسان می‌خواهد مسیری را انتخاب کند باید دقت کند که مسیر درست باشد تا اگر زمانی صفحه برگشت او برنگردد.
امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز حمله رضاخان به مسجدگوهرشاد در تاریخ 30 مرداد ماه سال 1314 و کشتار جمعی از مردم به دلیل بحث حجاب اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب دارای اهمیت بسیار زیادی است اما متاسفانه مشاهده می‌شود که در برخی نشریات مطالبی چاپ می‌شود که برای مراجع، علما و مردم نگرانی ایجاد می‌کند.
وی افزود: در این روزها که موضوع مبارزه با بدحجابی در حال جدی‌تر شدن است، ویژه‌نامه خاتون متعلق به روزنامه ایران مطالب تاسف‌باری را در مورد حجاب منتشر کرده و آیا صحیح است در شرایطی که تمام رسانه‌های بیگانه درصدد کشاندن زنان و دختران ما به سمت بی‌حجابی هستند، در داخل کشور نیز این موضوع دنبال شود.
مهاجریان همچنین با اشاره به آغاز هفته دولت، عنوان داشت: اکنون 32 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و شاهد برکات متعدد مادی و معنوی انقلاب هستیم که لازم است در هفته دولت با برنامه‌ریزی لازم برکات و خدمات نظام به مردم معرفی شود.وی به روز قدس هم اشاره‌ای داشت و از عموم برادران و خواهران خواست تا براساس وظیفه در این راهپیمایی حضور یابند.
خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن لیالی قدر، به بیان دلایل اهمیت شب‌های قدر پرداخت و اظهار داشت: در آیات، روایات و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) توصیه زیادی برای بهره‌گیری از برکات شب‌های قدر شده است.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان شب قدر نام گرفته این است که خداوند متعال در این شب‌ها سرنوشت بندگانش را مقدر می‌فرماید و افرادی که شب قدر را قدر دانسته و در این شب‌ها احیا بدارند، قدر و منزلت زیادی در درگاه خداوند متعال می‌یابند.
امام جمعه طبس با بیان اینکه لیالی قدر دارای منزلت و جایگاهی عظیم است، افزود: برای درک شب قدر واقعی باید به هر سه شب قدر اهمیت داده و این شب‌ها را به خواب و بطالت نگذرانیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول